Har ni bra närbutiker?

purity_666

Trådstartare
Jag har turen som har en superbra ICA i närheten. Det är i en liten håla och affären är inte stor, men åh så bra. Personalen är alltid trevlig, de har bra produkter och det är bra skött. Bäst av allt är deras service. Idag frågade jag om de tänkt ta hem Lindahls nya kvarg utan socker. Jag berättade att den ofta är slutsåld på Maxi. Vips fick jag följa med in på kontoret och peka ut vilka jag menade. De beställde dom på stört så de kommer nästa vecka. De sa att de beställer hem och provar om det säljer, så jag får köpa upp hela beståndet så dom fortsätter ta hem *s*
De tar gärna hem märgben till hundarna om man ber om det också. Brukar bara behöva be den i kassan skriva en lapp så kommer det hem.

Jag är väldigt förtjust i mitt lilla ICA. hur är era närbutiker?
 
har också en bra ICA Nära 800 meter hemifrån
Hittar man inte det man ska på Maxi åker man till lilla ICA och handlar det
Nästan allt man behöver finns där
 
Ja. Inget jättesortiment men det man behöver. Öppet till 19. Och det bor bara 800 röstberättigade i området :)
 
Ja, min ICA Nära är jättebra :)! Roligt sortiment, tar in på beställning och alltid trevliga. Det gör att det blir mycket lättare att bo här ute i bushen.
 
Vi har ingen liten butik men en Ica supermarket som slår Ica maxi kilometern bort med hästlängder. Ofta bra pris på kött (och då menar jag inte den danska fläskfilén...), extrapriser på mejeriprodukter och bra personal. Kommer sakna min ica när jag flyttar!
 
Jag har turen som har en superbra ICA i närheten. Det är i en liten håla och affären är inte stor, men åh så bra. Personalen är alltid trevlig, de har bra produkter och det är bra skött. Bäst av allt är deras service. Idag frågade jag om de tänkt ta hem Lindahls nya kvarg utan socker. Jag berättade att den ofta är slutsåld på Maxi. Vips fick jag följa med in på kontoret och peka ut vilka jag menade. De beställde dom på stört så de kommer nästa vecka. De sa att de beställer hem och provar om det säljer, så jag får köpa upp hela beståndet så dom fortsätter ta hem *s*
De tar gärna hem märgben till hundarna om man ber om det också. Brukar bara behöva be den i kassan skriva en lapp så kommer det hem.

Jag är väldigt förtjust i mitt lilla ICA. hur är era närbutiker?
Vi har 4 affärer inom 500m avstånd och ytterligare 2 till inom 1-2 km. Så vi handlar aldrig på närbutikerna utan på de större affärerna men småbutikerna är jättebra! 7-22 har de flesta öppet!
 
Till min närbutik har jag 11 km. De har inget större sortiment och det är si och så med grönsaker och frukt så jag brukar handla i större butiker när jag ändå är ute och åker. Den skulle kunna skötas bättre.
 
Är i Jämtland och jobbar i en byhåla och jag måste säga att den lokala Ica Nära brukar leverera. Visst, klart att jag saknar en del saker men jag gillar mycket grejor som har en lite smalare intressessfär så det är inget jag bryr mig i. Priserna är absolut inte hutlösa och grönsakerna är fräscha.
 
Min närmsta affär ligger i samhället 1,5 mil bort. En liten och bra ICA-butik. Det mesta finns där.

Men ändå saknar jag min lilla lanthandel där jag bodde förut :( Där fanns bara ett ytterst begränsat varuutbud. Och dyrt var det. Men man kunde gå in i ridkläder. Lille affärsinnehavarfarbrorn kom ihåg vilket sorts godis man gillade. Hade man inte pengar med sig, så kunde man betala nästa gång. Eller nästnästa. Man fick bärhjälp till bilen. Farbrorn höll koll på vad som hände i trakten och berättade viktiga nyheter. Saknar...
 
Närmast är en Tempo 6 km bort, och ett Konsum 7 km bort. Åker man stora vägen är det ungefär 7 km till Willys också.
Tempo har fantastiskt kött men går nog inte så bra så sortimentet är knapert. Konsum är urtrista. De tär ett skapligt invandrartätt område men de har inte en enda produkt som skiljer sig från en totalt svenskbutik. Helt ospännande butik. Och så har vi Willys. Danskt och irländskt kött. Inte en enda ekologisk grönsak. Aldrig svenska tomater på sommaren.

Nej, jag åker till Coop och Ica i stan när jag ska handla.
 
Jag har runt en mil till några olika butiker. Men den man mest kan beskriva som en närbutik var tidigare inrymd i ett litet trångt utrymme i ett bostadshus, men härom året byggde de en helt ny butik. Och det blev jättebra!
Jag ska väl inte påstå att vi storhandlar där, men vi kompletteringshandlar en hel del där i alla fall.
 
Du är min nya idol! :laugh:

Jag är också sådär grymt jättesugen på B&J, men vi skulle ju inte ha något godis när vi åkte från stan förut, vi skulle ju äta popcorn, jäkla popcorn. :devil: Jag vill ha glass :arghh:

Haha man blir alltid så besviken av popcorn!
Mitt sug har inte försvunnit, funtar på att gå till hemköp ändå och köpa nån gammal smak :meh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp