Bukefalos 28 år!

Har ni varit i Almedalen?

Sv: Har ni varit i Almedalen?

Ok, lokalt här är det väl inte så många som skott sig men det är däremot många som tror sig vara förmer än andra. ALLA politiker jag träffat genom min familj har definitivt haft näsan i vädret och ansett att de är bättre än andra.
.

Vore det inte enklare att bara konstatera att din familj träffar konstiga människor? Svärdsjö-politikerna? ;) Så många kan de väl inte vara, baserat på folkmängden i Svärdsjö?

Jag har träffat många hundra politiker genom åren. Från ALLA partier. De allra flesta har varit reko och som folk är mest. Med undantag av ett par SD:are som jag verkligen inte sympatiserar med i någon aspekt alls.


Så kontentan är att du hemmavid träffat politiker som haft näsan i vädret men inte skott sig. Hur kan det få dig att kategorisera så många människor efter vad du träffat på hemmavid? Och hur kan du då veta att alla övriga politiker skor sig?
 
Sv: Har ni varit i Almedalen?

Du vill verkligen missförstå mig, eller hur?

En fråga bara, hur tror du att du genom att läsa mina inlägg som fan läser Bibeln gjort att jag har någon bättre uppfattning om politiker?

Sedan är inte alla politiker jag träffat via familjen från Svärdsjö ;) vad gäller min familj bekantskapskrets verkar du bildat dig en uppfattning utan att ha träffat dem, var det inte så man inte fick göra?
 
Senast ändrad:
Sv: Har ni varit i Almedalen?

*knapp*

Jodå jag har varit där men det var på hedenhös, troligen var du inte född då :D
På den tiden var det (S) domäner.
 
Sv: Har ni varit i Almedalen?

Fast om tantens inlägg får dig att ogilla politiker ännu mer känns det ju som att du gör ditt bästa för att hitta saker att störa dig på. Tacka för att du inte gillar politiker om du inte ens kan ta trevliga motfrågor på nätet utan att bli grinig.
 
Sv: Har ni varit i Almedalen?

Fast om tantens inlägg får dig att ogilla politiker ännu mer känns det ju som att du gör ditt bästa för att hitta saker att störa dig på. Tacka för att du inte gillar politiker om du inte ens kan ta trevliga motfrågor på nätet utan att bli grinig.

Din och min uppfattning om trevlig skiljer sig åt.
 
Sv: Har ni varit i Almedalen?

Ja, uppenbarligen.

Du får hemskt gärna citera var tanten, eller Hermelin för den delen, varit otrevlig.
 
Sv: Har ni varit i Almedalen?

Det var du som kallade mig för grinig när framför mina åsikter och mina erfarenheter. Jag har inte kommit med något som helst personangrepp.

Eftersom jag lever i ett demokratiskt samhälle så är jag självfallet beredd att lyssna på andras åsikter men hävdar ändå rätten till mina. Ingen som svarat mig har gjort något för att ändra min åsikt MEN jag respekterar också att vi tycker olika.
 
Sv: Har ni varit i Almedalen?

Jag bad dig peka på var tanten varit otrevlig. Detta i och med att du skriver att hennes inlägg knappast får dig att gilla politiker mer.

Ja, jag tycker att du varit grinig. Att skriva

En fråga bara, hur tror du att du genom att läsa mina inlägg som fan läser Bibeln gjort att jag har någon bättre uppfattning om politiker?
var ju typ årets överdrift. Kan jag tycka då.
 
Sv: Har ni varit i Almedalen?

Ett sista försök:

Kan du inte, snälla, förklara hur tantens inlägg får dig att bli mer avigt inställd till politiker? Vad jag kan se har hon varit trevlig och i princip bara bemött din kritik mot hennes yrkesgrupp.
 
Sv: Har ni varit i Almedalen?

Hur kan man inte tycka om politiker?
Politiker har ju aldrig fel, gör aldrig någonting dåligt och är helt enkelt bäst. Om någonting är dåligt så är det någon annans fel :sneaky:

-Så du vill alltså att landet skall få mindre resurser till sina enheter herr President?
-Va? Nej, det har jag aldrig sagt, fru oppositionsledare.
-Jo, du sa ju att du vill ha lägre skatter så att enheterna får mindre resurser och blir sämre.
-Nej nej. Det har jag aldrig sagt. Jag sa att jag vill ha lägre skatter, vilket leder till att fler resurser frigörs och enheterna blir bättre. Det du säger är ju att enheterna ska belastas med högre skatter, vilket leder till sämre enheter.
-Va? Nej nej. Det har jag aldrig sagt. Jag vill ha högre skatter, vilket leder till att enheterna får fler resurser och blir bättre.
-Nähe!
-Joho!
 
Sv: Har ni varit i Almedalen?

Jag kom precis därifrån! Har aldrig varit där tidigare men tyckte det var roligt och inte så elitistiskt (dock förhållandevis internt, men så blir det ju ofta). Det fanns mycket för alla att gå runt och titta på, lyssna på och ta del av.
Vad det gäller minglen så ja, på många är det gästlista - vissa företag har ju så otroligt många intresserade att de behöver hålla en viss koll. Dessutom är väl informationen om vem som är där bra för dem också. Men annars är väl minglen mest gratis vin o mat om man har tur? Området är ju jättelitet så du jan ju springa på vem som helst på en restaurang t ex, om det nu är det man vill göra. Vill man engagera sig i frågor kan man enkelt göra det ändå!

Det jag dock anser främja tillgängligheten är om de skulle börja websända seminarier osv. Inte alla har råd eller möjlighet att åka och en webkanal skulle verkligen kunna nyttjas av många.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp