Hård i magen

Kalinka

Trådstartare
Vad kan man ge en shettis som är hård i magen?? Bollarna kan man nog kasta i väggen utan att de går sönder.. :crazy:
Hästen i fråga är EXTREMT kräsen :smirk:, han vänjer sig liksom inte med att man fortsätter att lägga den "äckliga" maten i fodret, inte ens om man håller på en månad. :mad: Förökte ge honom olja (minns inte vilket slag) men det fick jag ge upp... Betfor får han...
Finns det något annat? Gärna som inte har någon större smak :p
 
Blötlagda linfrön är ju aldrig fel. Funkar på både hästar och människor :)
 
Har också funderat på linfrö men jag har aldrig anv det så jag vet inte hur det fungerar...

Hur mkt ska man ge? Hur länge ska de stå i blöt? Vart köper man det?
 
Vet du hur mycket han dricker då?

Om han dricker dåligt blir han ju uttorkad(=hård i magen).

Har han saltsten? Använder han den?
Om inte kanske det vore en idé att ge honom lössalt i maten istället, så man har koll på hur mycket salt han får i sig och då kanske han börjar dricka ordentligt.
 
Disskuterade det med vet och han tyckte inte alls jag borde salta för att han skulle dricka mer...
Han har saltsten i boxen och ute, vattnar även höt bara för att han ska få i sig mer. Jag misstänker att han dricker mer ute på dagarna än inne om natten, det är dock svårare att kontrollera eftersom de är 3 i hagen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: Fetaost
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Tofs
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 470
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 053
Senast: Lillebjörn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp