Hårnät och lugg?

M

MaLu

Hur gör man med luggen om man ska ha hårnät? Låter den vara utanför eller stoppar in den och sen får man gå med hårnät eller mössa resten av dagen? :D

malu
 
Jag har i och för sig aldrig lärt mig hur man använder hårnät "på riktigt", men jag brukar ha luggen utanför om den är kort och stoppa in den när den börjar bli för lång.. Resten av håret har jag alltid i en knut som jag trär hårnätet om och avslutar med en stor sammetssnodd om knuten i samma färg som hjälmen. Det är enda sättet för mig att hålla mitt hår på plats, men jag skulle gärna vilja veta hur man gör "egentligen".
 
Jag låter luggen vara kvar ute och har man axellångt här kan det vara bra att locka det innan så brukar det vara på plats. annars knörvlar jag till håret i en knut och sätter
på hårnätet och säkrar med ett par hårspännen och trycker på hjälmen så glider inte nätet.
 
Vad menar du med "egentligen" Det är väl så man ska göra? :confused:

Jag struntade i hårnätet idag men det ser ju prydligare ut med hårnät så i fortsättningen får vi nog använda det.
 

Liknande trådar

Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 524
Senast: vilde
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 145
Senast: Mia_R
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
320
Senast: VLMF
·
IT & mobiler Jag har idag ett par Samsung Buds... nånting och är generellt nöjd. Men de är hopplösa när det blåser ute, den jag pratat med hör...
Svar
9
· Visningar
531
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp