Bukefalos 28 år!

Harvardreferens för webbsidor

Idas

Trådstartare
Skriver en rapport där den mesta av faktan kommer från webbsidor, till skillnad från mina normala artiklar där källorna till 80% består av vetenskapliga artiklar.

Jag har stött på ett problem vad gäller referenshanteringen av webbsidorna. Om jag vill referera till en undersida på exempelvis Jordbruksverket, så skriver jag i den flödande texten (Jordbruksverket, 2017). I referenslistan skriver jag sedan "Jordbruksverket (2017). Jordbruksverkets miljömålsarbete. Hämtad 2017-02-07 från *länk*". Där Jordbruksverkets miljömålsarbete alltså är undersidan.

Problemet uppkommer när jag vill referera till ett flertal undersidor hos Jordbruksverket. Då kommer ju alla referenser i den flödande texten att bli (Jordbruksverket, 2017) och det går inte att skilja de olika undersidorna åt. Hur gör man för att lösa detta? Det blir ju väldigt stolpigt att lägga in undersidornas namn i den flödande texten.
 
Har för mig att man kan skriva Jordbruksverket, 2017a på första rederensen, Jordbruksverket, 2017b osv. Addera alltså en bokstav efter årtalet.
 
Jag håller med ovanstående, skriver alltid 2017a, 2017b m.m. om jag använder flera olika material från samma grundkälla så att säga.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp