Hasse Wallman är död ...

Mia_R

Trådstartare
Hej då Hasse.

Du lurade döden tidigare när du fick Kolingen(?) över dig en hal vinterdag och bröt nacken, vem trodde då att du skulle sitta i sadeln igen mindre än ett halvår efteråt och tävla distans? Vem trodde att du mindre än ett år senare skulle rida jakt i Lill-Jansskogen igen? Den här gången hjälpte inte all tur i världen när du tog din sista ridtur och Hubertus har fått en ny jaktkamrat att dra rövarhistorier med. :(

Tack Hasse för den jaktkamrat du var, för alla trevliga stunder och glada skratt både till häst och till fest. Tack för alla shower och alla artister du dragit fram och du dog med stövlarna på, tack och farväl. :cry:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19580816.ab
 
Jag har bara stött på honom på distanstävlingar men han har alltid varit trevlig och glad och bidragit till otroligt god stämning. Jag känner med hans familj och vänner.
 
Om man ska vara helt ärlig så är det nog få 78-åringar som avlider i sviterna av en ridolycka. Han hade i alla fall kul ända till slutet... Vila i frid Hasse!

Sen, som hästmänniska kan jag inte låta bli att undra vilken typ av ridolycka det handlade om, vad man ska råka ut för för att det ska kunna gå såpass illa. Men man ska inte grotta ner sig i andras olycka, så jag accepterar att jag får leva i ovisshet i den frågan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nöjesprofilen Hasse Wallman är död. Han dog i måndags i sviterna efter en ridolycka. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp