Bukefalos 28 år!

Havandeskapspeng och dagis?

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Hur funkar det med dagis när man är hemma med havandeskapspeng.
Vi har bestämt att vår kille ska få gå kvar på dagis när lillasyskonet kommer, dels för att han älskar att vara där och för att vi inte vill förlora platsen på dagiset!
Men ska man gå ner till 15 timmar direkt?
Vid sjukskrivning vet jag att barnen "måste" gå kvar sina tider, men som sagt, hur funkar det vid havandeskapspeng...
OM jag får, vilket jag i stort sett måste få, hp så är det i slutet av november, och då tänkte vi att han kan lika gärna gå kvar på sina 24 h/vecka året ut och efter ledigheten runt jul börja med 15 timmar istället (ja det kommer väl inte ens att bli så mycket, men de timmarna det nu blir då...).

Hur har ni gjort?
 
Sv: Havandeskapspeng och dagis?

Vet inte hur det fungerar med havandeskapspenning, men i min kommun så får man ha kvar sina ordinarie dagistider en månad efter att syskonet är fött och sedan är man begränsad till 30 timmar/vecka (9-15).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 811
L
  • Artikel
Dagbok Som några nog vet så dog våran hund B i höstas 💔 Och hon var min bästavän och den som jag tyckte MEST om och var som mest nära i hela...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 965
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 953
Senast: lizzie
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp