Bukefalos 28 år!

Hejsan allihopa.

Bebben

Trådstartare
Jag tänkte bara ge er en liten uppdatering om allt, ni som varit här en längre tid.

En del har hunnit hända, och tyvärr inte positivt.
Jag har tagit bort min älskade Grand Danois, som bara fick bli 18 mån gammal.
Jag kämpade som en besatt på alla tänkbara vis för att få bort hennes problem, men det gick tyvärr inte. Till slut kunde vi inte ta hem folk utan att stänga in henne, hon kunde inte följa med någonstans om hon inte kunde sitta kvar i bilen, kunde inte träffa på människor och hundar ute. Ja, det mesta fungerade dåligt pga hennes rädsla som hon visade genom stora utfall.

Detta var 2 månader sen idag (imorgon), och jag har så smått börjat fundera på en ny hund. Detta är första gången i hela mitt liv som jag inte har minst 1 hund i hushållet, och jag tycker inte alls om det. Dock blir det ingen ny precis nu, jag ska utvärdera vad jag kommer att göra och så först, för att veta hur pass krävande hund jag kan skaffa mig.
Det blir ingen mer GD i alla fall, för jag hör bara om fler och fler med samma problem som min hade, vilket är synd på en sån fin ras.
Antagligen går jag tillbaka till det jag kan, brukshundar.

Tänkte informera er lite bara, alla ni som varit med och vet om saker och ting, nu när jag äntligen fick tillgång till Internet igen!
 
Sv: Hejsan allihopa.

Vad tråkigt! Du som var så noga med att välja kennel och allt, och ändå blev det så fel. Tyvärr kan man ju inte förutse allt. :crazy:
Hoppas du kommer underfund med vilken ras du vill ha och att det snart blir ny "puppis" för dig :p
 
Sv: Hejsan allihopa.

Men så ledsen jag blir att läsa det. Vilken chock...
 
Sv: Hejsan allihopa.

Nej, tyvärr lämnas ju fortfarande en del åt slumpen, eller vad man nu ska kalla det :crazy:

Trots att jag är uppväxt med alldeles underbara och felfria GD's så blir det ingen ny, det känns som om risken är lite för stor att det ska komma en till rädd och nervös hund. Och med den storleken dom har är det inte riktigt lika lätt att hantera som med en mellanstor hund. Det var mindre kul att kämpa emot en hund som vägde mer än mig, som gjorde stora utfall. Tur att man jobbat med hästar och är van vid stora hundar, annars hade jag nog aldrig kunnat hålla henne.
Men det var ju så synd, för förutom att hon gjorde utfall och var rädd, var hon den perfekta hunden nästan. Snäll, söt, mysig, lättlärd, älskade att göra saker osv osv.

Men men, allt går inte alltid som man hoppas, och jag funderar vidare på rasval så att det kan komma en ny puppis till mitt hus. Nu bor jag på landet också, så en valp på sommaren skulle ju vara alldeles perfekt! Leka på åkrarna, tomten och stranden :D
 
Sv: Hejsan allihopa.

Ja, det var det svåraste beslutet jag tagit i hela mitt liv, och den allra värsta stunden. Men jag har aldrig varit med om en hund som skött sig så bra hos veterinären faktiskt. Hon gick in utan rädsla, och utan att ens be henne om det så gjorde hon allt veterinären ville för att det skulle gå enkelt till, utan utfall. Och när hon fått den lugnande sprutan kröp hon upp i mitt knä (Pust..) och somnade snarkandes.. Då var jag stolt mellan alla tårar, min fina hund!

Beslutet mognade hos mig i nästan 2 månader, jag försökte verkligen allt annat först. Men när jag väl insåg att jag inte skulle lyckas med att ens minska utfallen, så bestämde jag mig fort. Ingen hund ska behöva vänta när ägaren väl bestämt sig, dom vet ju så väl vad vi känner och tänker på.
Men vi hade en underbar dag ihop innan, bara hon och jag. Och i bilen på väg till veterinären så var hon överlycklig, att åka bil var det bästa hon visste nästan :D
 
Sv: Hejsan allihopa.

nä men fy! gud så tragiskt... men det var nog ett riktigt beslut, du har ju kämpat med hennes rädslor sedan dag ett (om jag inte minns fel). skickar en massa tröstkramar från kalmar (jag blir föressten skåning igen om en månad. vill du stilla hundsuget så är det bara att säga till!)
 
Sv: Hejsan allihopa.

Lilla X..? Otroligt sorgligt... Ibland känner man sig allt liten...

Tråkigt att problemen ökar, du vet ju ändå hur en hund funkar, stackars alla de som inte förstår det och får samma problem.

Mycket sorgligt som sagt, hoppas att du hittar en ny vän

//E
 
Sv: Hejsan allihopa.

Va sorgligt, jag vet hur det känns, i måndags tog vi bort våran älskade hund. :cry:
Skickar "tröstekramar"till dig
 
Sv: Hejsan allihopa.

Får jag fråga från vilken kennel den hunden kom ifrån?
Min GD hane var likadan,inte rädd men gjorde utfall mot alla hundar.Vilket resulterade i att han en dag hoppade över staketet i trädgården o attackerade en förbipasserande med en labbe valp.Tack å lov så hände det inget med valpen då ägaren sparkade ner min hund i diket.
Men jag har hört ryktesvis att de hundar från den kennel min kom ifrån var skarpa!??
 
Sv: Hejsan allihopa.

Ja, det blir inte direkt lättare med deras storlek heller. Om det då är en förstagångs-ägare så slutar det nog inte lika "bra". X gjorde aldrig illa någon, men det var ju också för att jag fanns där, och antingen höll emot henne när hon var arg, eller höll människor borta när hon kände sig såpass trängd.

Har en tik här nu som jag är hundvakt åt i 2 veckor, bruksras. Känns skönt att ha en normalt fungerande hund i huset igen faktiskt, det var över 2 år sedan sist nu.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 290
Hundhälsa Var till veterinären igår, främst p.g.a. annat problem men vi provtog också en liten vårtliknande utväxt på insidan av min hunds ena...
Svar
14
· Visningar
2 760
Senast: Takire
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 490
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp