Helsulor och snö.

Faust_86

Trådstartare
Jippi! Nu har vi fått snö och idag ska det tolkas.
Problemet är att det är inte speciellt kallt så det klibbar ihop sig lite.
På bakhovarna går det bra, där har vi vanliga snösulor men på fram har vi helsulor och där fastnar det massor :crazy:.

Några tips???

Funderade på om man kan lägga som ett hovbandage och bara sticka hål för broddarna, frågan är om det hjälper...:confused:

*hjälp*
 
Sv: Helsulor och snö.

prova att olja in sulorna eller stryk ett ljus på dom, fettet gör att snön inte fastnar lika lätt. lycka till
 
Sv: Helsulor och snö.

Har provat med olja, funkar inte, ska prova med ljus.

Fick sitta av 3 ggr idag och slå bort annars föll de ganska ok...
Men det är ju inte direkt bekvämt för honom...
 
Sv: Helsulor och snö.

tänk kemi! Preparera sulorna med ngt som inte snö å väta fastnar på, funkar det inte med ljus ta det fetaste du hittar, eller kanske tjära. lycka till
 
Sv: Helsulor och snö.

Konstigt, jag har hela sulor fram (de som är knallblå och stenhårda) och har inte alls haft några problem med snö som fastnar...
 
Sv: Helsulor och snö.

jag hade helsulor på en ponny när jag var yngre.. fastnade inte heller något nämnvärt i dom....


Själv provade spraya pälsglans i hovarna... funkade inte så bra då det var blötsnö = spelar ingen roll om du preparerar med nåt eller inte då det trycks ihop i hoven i alla fall...
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 379
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 326
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 784
Senast: Korekatten
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 890
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp