Masse

Trådstartare
Nu inför årets hingstval undrar jag hur det är på marknaden när gäller efterfrågan på helsyskon. Om det finns en avkomma som går hyfsat skulle det öka efterfrågan på fölet eller inte?
Eller gör det att man istället ska växla upp ett steg i hingstvalet till stoet?
 
Sv: Helsyskon

Hade för mig att jag hört det förr. Men jag är ju ganska ny på travavel och på ridhästsidan behöver du ju bara andas syskon (inte ens helsyskon) och framgång för att få upp intresse.
Så då får jag fundera ut vad som toppar From Above som jag kan ha råd med....
 
Sv: Helsyskon

Hade för mig att jag hört det förr. Men jag är ju ganska ny på travavel och på ridhästsidan behöver du ju bara andas syskon (inte ens helsyskon) och framgång för att få upp intresse.
Så då får jag fundera ut vad som toppar From Above som jag kan ha råd med....

From Above är ju en riktigt bra hingst :)...
 
Sv: Helsyskon

From Above är ju en riktigt bra hingst :)...
Jag vet :) och det är ju en av hans bättre avkommor som mitt sto är mamma till. Så det är inte helt lätt att välja till henne. Nu väntar vi ett föl efter Welino Boko så jag får väl se hur det går där först. Försökte med honom på den tiden han var på Menhammar, men han fungerade då inte på skick. Så det blev tji så att säga. När han då förra året var tillbaka i Sverige och stod nästan granne med oss provade jag igen och dräktigt.
 
Sv: Helsyskon

Jag vet :) och det är ju en av hans bättre avkommor som mitt sto är mamma till. Så det är inte helt lätt att välja till henne. Nu väntar vi ett föl efter Welino Boko så jag får väl se hur det går där först. Försökte med honom på den tiden han var på Menhammar, men han fungerade då inte på skick. Så det blev tji så att säga. När han då förra året var tillbaka i Sverige och stod nästan granne med oss provade jag igen och dräktigt.


Tell me :) ...vad heter avkomman eller mamman då ?
 
Sv: Helsyskon

Love You har varit med tidigare i mina tankar. Nu har jag ju "Hajens" syster också som ska betäckas så jag får fundera lite till.
 
Sv: Helsyskon

Hade jag haft märr o lust ( har ju faktiskt en märr som jag får betäcka ) ...skulle jag ta Sj's Photo ....går Alltid att sälja
 
Sv: Helsyskon

Ja det är ju inte fel om det går att sälja och jag har ju ett nytt sto på väg in så jag tre att betäcka och väldigt mycket att tänka på just nu ;)
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
617
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 519
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Är nu placerad i arbetsförmedlingens klor och sysselsatt...Får givetvis betala en massa extrakostnader där som jag iofs också har när...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 829
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp