Bukefalos 28 år!

hemlig blog?

Susan

Trådstartare
Av en slump hittade jag idag en användares blog - men hade inte tillträde.
Beror det på att jag specifikt är portad, eller kan man låsa sin blog och bara acceptera enstaka användare

Skitroligt :rofl:i vilket fall - för personen som låst sin blog - har varit och härjat i andras görande rent förskräckligt här på buke, också inne i andras bloggar

Jag vet många som kommer skratta gott - väldigt gott åt detta strategiska drag

Men min fråga här är rent teknisk, öpnnar man för vissa eller låser man för vissa?
 
Sv: hemlig blog?

och innan svansen börjar fantisera vad som föranlett detta. :angel:
Så personen har slitit mig (och många andra på detta forum) i stycken, mig på min blog annorstädes dock, det är ju det som är kul, att man gör så och stänger sin egen.

Men som sagt det är det tekniska jag frågar om

stänger man för vissa eller öppnar man för vissa?
 
Sv: hemlig blog?

Finns de som väljer att ha lösenordskyddade bloggar och som isåfall bjuder in de som de själva vill ha i sin privata vrå.
 
Sv: hemlig blog?

Var det här på buke`menar du?
Det är inte så att du inte var inloggad? Jag tex har att man måste vara inloggad som medlem för att komma in till min blogg. Och vanligtvis syns inte min blogg om man inte är inloggad.
MEN en gång kom jag till jobbet och startade bloggsidan och ser att mitt senaste inlägg låg där. (var inte inloggad) Men när jag klickade på den kom det fram att jag inte hade behörighet att se den sidan.

Annars vet jag inte vad det kan vara.
 
Sv: hemlig blog?

Okey tack! Visste inte att den funktionen fanns med lösenordsskydd - nu vet jag. :laugh:

Jag har inte använt min egen blog på länge och det enda jag visste var att man kunde blocka vissa från att skriva, men det verkade fånigt tyckte jag.

Tack också Angelswings jo jag var inloggad.
När jag följde en länk så fick jag ett besked att susan - du har inte behörighet

Inte så allvarligt - blev bara nyfiken och road

Men tack för svar :)
 
Sv: hemlig blog?

Det går att göra den helt privat, så att ingen kan läsa den men jag tror inte Buke har någon funktion för att utesluta vissa men inte andra.
 
Sv: hemlig blog?

Om det är Bukebloggarna du menar så vet jag inte hur de fungerar,jag tog bara för givet att du menade 'bloggar' i allmänhet och det var det jag svarade på. :o
 
Sv: hemlig blog?

Det går att göra den helt privat, så att ingen kan läsa den men jag tror inte Buke har någon funktion för att utesluta vissa men inte andra.

Kan inte någon berätta hur det ligger till? Jag kommer inte heller in i vissa bloggar, är det så att man bara låter vissa inbjudna ha tillträde?

Som Araminta skriver ovan, om det är så att man antingen bara kan ha den offentlig eller helt privat så verkar det märkligt att en helt privat blogg kommer upp nere till höger på sidan :crazy:
 
Sv: hemlig blog?

Så här ser inställningarna ut för bukebloggarna (blogg-kontrollpanel). Strecken får symbolisera check-boxar, orkar inte hålla på med skärmdumpningar. Riktigt varför helt privata bloggar dyker upp som klickbara länkar förstår jag dock inte.

När jag postar ett nytt blogg-inlägg...
- Tillåt att kommentarer läggs in
- Moderera kommentarer innan de visas
- Tillåt trackback / pingback

Rättigheter och synlighet - Oavsett dessa inställningar kan moderatorer och admin alltid läsa dina inlägg.
Användare på din kontakt-lista får...
- Läsa din blogg
- Kommentera dina blogg-inlägg
Användare på din ignorera-lista får...
- Läsa din blogg
- Kommentera dina blogg-inlägg
Other members may...
- Läsa din blogg
- Kommentera dina blogg-inlägg
Guests may...
- Läsa din blogg
- Kommentera dina blogg-inlägg
 
Sv: hemlig blog?

Tack Araminta, för ditt utförliga svar. Det besparade mig problemet att plita ihop ett svar på mobilen och jag hoppas att Trådskaparen är nöjd med svaret. /blogg-generalskan
 
Sv: hemlig blog?

Men om det är inställt att bloggen är privat, då brukar den väl inte komma upp under 'bloggar.nu' väl?

För som sagt, vanligtvis så kan jag inte se min blogg om jag inte är inloggad, det borde väl gälla även för de som har sin blogg privat? Eller?
 
Sv: hemlig blog?

Jag såg den i högermarginalen, hade aldrig reagerat om rubriken inte hade samma rubrik som min egen- jag klickade på länken i tron att ngn kommenterat min blogg
 
Sv: hemlig blog?

Men om det är inställt att bloggen är privat, då brukar den väl inte komma upp under 'bloggar.nu' väl?

För som sagt, vanligtvis så kan jag inte se min blogg om jag inte är inloggad, det borde väl gälla även för de som har sin blogg privat? Eller?

Om jag inte är inloggad, så kan jag se i marginalen, att IngelaH har skrivit ett inlägg, men jag kan inte läsa det, förrän jag loggar in. :)
 
Sv: hemlig blog?

OM det var min blogg du menade Susan, möjligen, är du välkommen med PM om du vill läsa, istället för att starta en hel tråd i ämnet:cool: jag skriver enbart för mej själv att komma ihåg, så det är inte så intressant för andra, tycker jag men om någon gärna vill läsa så...
 
Sv: hemlig blog?

Kan man gå in på Buke via mobilen? :eek::o:eek::o

Man kan gå in var som helst med mobilen om man har surf...

Jag har en speciell mobilwebläsare som heter opera mini.

Buke är dock inte optimalt användaranvänligt, utan det lite "hoppigt" o bökigt att komma dit man ska. Men med lite vilja går allt! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp