Bukefalos 28 år!

hingst till detta sto...

ninna07

Trådstartare
funderar på att betäcka mitt sto till våren och sitter och kolla lite på hingstar.

ha kollat lite på

Luxus CML
Charon


mitt sto ha stamen

souvenir som far och morfar argentan..

hon är en smäcker häst med bra steg och bra huvud , kan bli lite stirig ibland.

är det någon som vet något om dessa hingstar ,eller ha en avkomma efter dom...
 
Sv: hingst till detta sto...

Är det dessa hingstar du tittat på skulle jag själv välja Luxus CML .

Han har ett himla trevligt sätt och temprament , samt de fölungar jag har sett är mycket trevliga .

Mia
 
Sv: hingst till detta sto...

Har ditt sto alltså Argentan både som farmorsfar och morfar?
Souvenir var en ganska rejäl, rektangulär hingst och Argentan fanns det också massa i.
Hur stor är dett sto? Hur gammal, vad har hon för meriter?

Man brukar förorda att ta en beprövad hingst till ston man inte vet så mycket om. Tycker du ska titta på någon äldre hingst alltså.

De två hingstar du nämner är likvärdiga rörelsemässigt och vad gäller testryttare på bruksprovet. Charon är lite större.
 
Sv: hingst till detta sto...

hon är 160 i manken och inte grov alls..
hon är 6 år och ha tyvärr inga meriter alls ..
hennes mor ha lämnat avkommor i både hoppning och dressyr i msv..

hon är inte så vacker i kroppen ..
 
Sv: hingst till detta sto...

Ångrat mig. Tycker att du ska strunta i betäckning och i stället vidareutbilda henne. Såg filmerna från i år och filmen från innan importen (google). Hon har inget extra som gör att hon ska vara i avel. Ordinärt steg (och ser skum ut bak på båda filmerna tyvärr).
 
Sv: hingst till detta sto...

Jag har en fölunge efter Charon ue, Magritte-Anart i mitt stall, fin typ, långa ben och trevligt temperament!! Rör sig mkt bra dessutom :)
 
Sv: hingst till detta sto...

Var ju också tvungen att googla nu, hästen haltar ju höger bak genom båda filmerna.
 
Sv: hingst till detta sto...

Oki, hon är ohalt ha precis gjort ett böjprov på henne så det är nog kvalitén i filmen som gör de . För annars skulle hon ju vara halt nu med ..
 
Sv: hingst till detta sto...

Ja, det är nog h bak men jag är verkligen inte duktig på att se hältor.
Jag tycker bara att den rör sig ojämnt.

Trist, be någon mer kika på filmerna (någon i din närhet alltså) och naturligtvis när du rider själv.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 196
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
586
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 566
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
511
Senast: Lovisa.E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp