Hingst till sto e.Cortez

AnnikaForsell

Trådstartare
Letar efter tips och råd angående betäckning av vårt sto Cornelia (31) inför år 2016.

Cortez är fadern, Morfar Ceylon.
Stoet är 164 cm. Hon är liten med tendens till "grov", Söker efter en hingst som ger ngt ädlare och större avkommor (170cm +) med större galopp.
En god hoppteknik bak.

Vi funderar på Heartbeat.

Alla tips och råd är välkomna!
 
Han lättar nog inte upp, men min spontana tanke var också Heartbeat:D. Eftersom han står i Sverige i år så säger jag kör på honom:). Gillar även Canterbury och han borde kunna lätta upp mer. Dessutom har jag sett att det finns en efterfrågan på hans avkommor med fälttävlansbegåvning, med Cortez-Ceylon bakom tycker jag det låter som om det borde kunna bli en ft-häst av det.
 
Tja, min Heartbeat-avkomma är mycket nätt och sportig, trots ganska grovt på mammans sida, och jag har sett flera som är likadana, så jag skulle inte oroa mig för att det skulle bli för grovt med Heartbeat.

Hon har även en hygglig bakbensteknik... vill absolut inte slå i hinderna.... :rofl:

12294860_1658691011074025_457084005529438992_n.jpg
 
Tja, min Heartbeat-avkomma är mycket nätt och sportig, trots ganska grovt på mammans sida, och jag har sett flera som är likadana, så jag skulle inte oroa mig för att det skulle bli för grovt med Heartbeat.

Hon har även en hygglig bakbensteknik... vill absolut inte slå i hinderna.... :rofl:

12294860_1658691011074025_457084005529438992_n.jpg


Härligt tack för bild :)
 
Letar efter tips och råd angående betäckning av vårt sto Cornelia (31) inför år 2016.

Cortez är fadern, Morfar Ceylon.
Stoet är 164 cm. Hon är liten med tendens till "grov", Söker efter en hingst som ger ngt ädlare och större avkommor (170cm +) med större galopp.
En god hoppteknik bak.

Vi funderar på Heartbeat.

Alla tips och råd är välkomna!
Jag hade ett Cortez ceylon sto inna (R.I.P) och hon har fått 3 föl hos mig, nästa på tur hade varit Heartbeat i år om jag tyvärr inte hade behövt ta bort henne precis..

Tycker att det låter spännande :)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 094
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 264
Senast: Gimlan
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 682
Senast: Kisseninan
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 617
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp