Hingst tips!

QuickStar

Trådstartare
Planerna är redan i fullgång för hingstar nästa år...
Vadå? man ska väl var ute i god tid? :angel:

Jag avlar själv mot FT egentligen men iom att man vill ha mycket xx där (och jag) funderar jag på att göra en ren fullblodsbebis med en "galopphingst" istället då det inte finns så himla många xx-hingstar godkända i ASVH..

Stoet är i år betäckt och dräktig med 88 Keys.. Det var lite av en nödlösning i sista minuten men jag är mycket nöjd ändå :love:
Jag vill ha en hingst som både visat sig bra inom galoppen och FT, finns det några? Jag måste erkänna att jag inte har stenkoll på galopphingstarna :crazy:

Tanken är att avkomman ska kunna gå på galoppen först och sedan bli FT-häst alt bara nåt av det.

Mitt sto är: e: DutyTime u: Gyllen ue: Trainers Seat

Vad finns det för hingstar som skulle kunna passa och ge en bra avkomma med rätt förutsättningar?
Hingsten ska helst inte stå fruktansvärt långt bort från Jönköping då jag undviker gärna att köra genom hela Sverige med sto och föl nästa år :)

Vet inte riktigt heller hur mycket en häst ska ha sprungit in för att räknas som bra men mitt stos mamma har ju sprungit in närmre en miljon och mitt stos syskon har sprungit in 400` lite drygt.

Jag funderar på Funambule men har hört/läst att han inte betäcker längre pga bakknä-problem?
Jag har nämligen ett annat sto efter honom jag är mycket förtjust i..

Vad säger ni proffs? Jag är ju helt novis på galopphingstar som sagt..

Alla tips mottages tacksamt! :banana:
 
Sv: Hingst tips!

Jaunty Jack är en trevlig hingst! Han har löpt framgångsrikt både på slätt och på hinder. Verkar nedärva ett bra temperament. Han står i Kungsbacka.:idea:
 

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
566
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 047
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 483
Senast: Freazer
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 245
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp