Hingstar förväxlade i Danmark

Sv: Hingstar förväxlade i Danmark

Jaha så kan det gå!

Men det är ju faktiskt mycket möjligt att den hingsten som underkändes inte skulle gått igenom ens om han visades i rätt grupp. Det är ju väldigt hårda krav på varmblodsaveln.

Sedan kan man ju undra hur många hästar ägarna har eller hur mycket dom egentligen bryr sig om hästarna när de inte känner igen sin egen häst.

Jag hade känt igen mina egna hästar mitt i natten utan att ens kunna se dom ordentligt- tex om jag ser dom bakifrån.

Och då har jag TRE svarta nordsvenskar i vuxen ålder. Med massor av man och svans som döljer en hel del.

De har ju olika tecken på huvudet så framifrån är det plättlätt. En har bara ett par vita strån i pannan, en har en stjärn som ser ut som sydamerikas karta och en har en sned lite snopp på mulen. Bakifrån skulle jag helt enkelt känna igen dom på kroppskonturen.
 
Sv: Hingstar förväxlade i Danmark

Man kan ju tycka att man borde ha koll på om ens häst har en eller två vita kotor...:confused:
 
Sv: Hingstar förväxlade i Danmark

Vad jag fattar det som är att tränaren de skickats till har förväxlat dem.
Lätt hänt, men ock så pinsamt.
 
Sv: Hingstar förväxlade i Danmark

:o
Så kan det tydligen gå...

:idea: Är det annars bara jag som har tänkt tanken att om man har sin mediokra häst med dussinutseende på bete ihop med världsmästarstammade utseendemässiga kopior, bör förutsättningarna vara goda för ett positivt utbyte ? ... :angel: :devil:
 
Sv: Hingstar förväxlade i Danmark

Har själv inga planer på att tillämpa det i praktiken...

Ibland är det lätt att känna igen sin häst och ibland svårare. Står det en brun häst utan tecken bland 20 likadana och de står helt stilla är det inte alltid lätt.
 
Sv: Hingstar förväxlade i Danmark

Personligen skulle jag aldrig se fel på min häst. Jag har tagit hand om 36 st fjordingar i en flock. Jag kunde se skillnad på varenda en utan problem. Och mitt tidigare inlägg var bara en reaktion på att man väl älskar sin häst och absolut inte skulle bli glad om man råkade få fel häst ÄVEN om den var värd mer pengar?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 167
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 219
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 370
Senast: zarmino
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp