Hingstval 2007

Sv: Hingstval 2007

ame skrev:
Sen kommer vi till Boccelli - där har jag en kompis som har en 3-åring som garanterat kommer att bli ponny och där är mamman 166cm. Så man vet aldrig!!!
Vad har hon gett förut???
Är du säker på att det är den Bocelli som jag menar f.1999 e. Don Schufro-Bernstein? Han vann bruksprovets dressyrdel 2003 och betäckte första säsongen då, så hans äldsta avkommor är 2 år i år. Jag har sett att det finns en ponnyhingst som heter Bocelli också. Oavsett vilket så visst kan de finnas avkommor efter hingstar som inte blir som de flesta andra vilken hingst man än väljer. Jag har t ex sett avkommor efter samma hingst mellan 155 och 180 med i stort sett samma möderne. Hingsten får dock en siffra på hur mycket dess avkommors medelmankhöjden skiljer sig från den totala medelmankhöjden, men det tar några år innan de nyare hingstarna får någon statistik på det.
 
Sv: Hingstval 2007

De tre stona som min kompis hade lämnade bra storlek allihop, en (Safir)var dotter till Peso som är syster till Masters mamma Bellis och de andra två döttar till sto nummer ett. :)
Därför hade jag lite koll. ;)
 
Sv: Hingstval 2007

Hennes förre ägare betäckte henne med Oldtimer xx. En kombination som inte blev bra :crazy: (enligt mig). Visst, avkomman blev stor, men exteriört inte alls lyckad. Blev bara lång, smal och kantig....
 
Sv: Hingstval 2007

Ville bara säga att ditt sto inte alls var lika grov som de avkommor till Marino jag träffat! Hon påminner mycket mera om den enda avkomman till German jag känt, särskilt huvudet!

Ser dessutom att de tillhör samma stofamilj, men att det är många led till det gemensamma stoet.
 
Sv: Hingstval 2007

På tal om hennes huvud och släkt, så kom jag på en ful/elak kommentar jag fick om henne en gång. En tjej frågade mig vad det var för stam på henne, och när jag sa Marino-German så sa hon:

-Ja, det borde jag ju sett, med det fula huvudet :eek: !

Då blev jag inte glad kan jag säga... Är lite känslig när någon kritiserar mina djur så hårt :crazy:.

Stofamiljer och sådant har jag ingen koll på. Hur får man reda på vilken stofamilj hon tillhör? Jag har ju sett benämningar som stofamilj 1 och liknande, men aldrig förstått riktigt hur det fungerar (hej okunnighet :o )


Jag har ju tyvärr sett vare sig Marino eller German på bild. Någon som vet om det finns något fotoarkiv eller liknande på nätet där man kan se så "gamla" hingstar?
 
Senast ändrad:
Sv: Hingstval 2007

His Highness är godkänd av ASVH och finns på transport. PM:a om du vill veta mer. Eller sök här, det finns mycket info i gamla trådar! :)

/C
 

Liknande trådar

Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 296
Senast: cirkus
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 137
Senast: pastejja
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 488
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 105
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp