Adnilla

Trådstartare
Funderar för framtid.

Ngn som har erfarenhet av hingstarna red hot chili eller hästak heartbeat?
Litet sto m mkt hopp...

Tankar?
 
Jag tycker att RHC har fantastiskt fin typ och sida. Urhärlig galopp. Jag måste erkänna att jag inte gillar hans språngkurva som den ser ut idag - MEN jag tror att den kommer att ändras och bli bättre ju högre hindren blir.

Heartbeat är beprövad på ett helt annat sätt. Han har massor av bra avkommor redan. Jag har själv använt hans son Hasard som jag personligen tror mycket på - han går också från klarhet till klarhet och passar mitt sto bra
 
Jag har ett 8-årigt sto e. Heartbeat. Hon hoppar fantastisk, är smidig och reaktionssnabb, rädd om sig utan att vara feg, samt har MYCKET framåtända. Absolut ingen nybörjarhäst, utan krever en rutinerad och lugn ryttare då hon även är känslig och lättstressad samt kan ha lite egna åsikter ibland.

Exteriörmessigt är hon mycket ädel, påminner lite om ett fullblod i kroppen.

Jag känner et Heartbeat-sto till som påminner mycket om mitt, särskild i temperamentet. Observera dock att båda dessa hästar är danska importer, så miljö kanske spelar en viss roll med.

Jag skulle själv kunda tänka mig att använda Heartbeat om jag hade ett sto med stabilt temperament och bra exteriör, gärna lite åt det maffigare hållet.
 
Jag har jobbat med många Heartbeat avkommor och alla har haft en väldigt fint temperament, typ och teknik. Jag skulle gärna ha fler Heartbeats avkommor istället.

Ang RHC är det en snygg hingst med härliga gångarter men jag gillar inte heller hans språngkrurva. Jag vet att det är många som är jätte förtjusta i denna hingst men för mig har han mycket att bevisa innan jag skulle använt honom i hoppaveln.
 
@cirkus stoet som är aktuellt är efter careful mkt hopp och scoop skulle ev behöva få in steg även om hon Har bra trav...enligt prel blup skulle hon ge -0,5 i mankhöjd så om hingsten även lämnar ngt större är det ju bra..:)
 

Liknande trådar

Avel Kanske redan finns en tråd men sökte och hittade inte. Funderar redan på hingstval inför 2023. Har nästan en färdig lista men är det...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
35 145
Senast: machafuko
·
Hemmet Vi har köpt ett litet hus och ”alla” vill plötsligt komma och hälsa på. Vi ser det som sådär roligt att ha hela huset fullt med folk om...
2
Svar
27
· Visningar
2 753
Senast: Breaktown
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
955
Senast: linlar1
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp