Bukefalos 28 år!

Hittade skisnack på nätet om mig - vad göra?

S

Svanhild

Har en lite trasslig historia att berätta... jag hade för ett par år sedan en då treårig fjordhingst. Han var jättesnäll o gjorde allt rätt som jag bad honom men våran personkemi passade inte ihop. Han surade i boxen o i hagen, ogillade sin kompis o var allmänt grinig. Älskade att jobba o hade alltid en positiv inställning till allt jag hittade på med så vid tre års ålder var han både lite riden o en del körd.

Efter lite funderingar om personkemin valde jag att lägga ut annons på honom i hopp om att nån som verkligen älskar honom skulle köpa. Hittade då en annan annons om en jämngammal hingst jag föll pladask för. Fick se film, filmade min häst o hon föll lika pladask för min häst! Vi valde att göra ett jämt byte...

Hon tog min häst jag hennes, båda nöjda o glada o hästarna trivdes. Hon kastererade "min" hingst ganska med en gång o det gick nått fel så han fick alla tänkabara sjukdomar o veterinärkostnader till skyarna.

Jag kastrerade inte, tränade min nya hingst, körde o red in honom o visade honom sen som fyraåring på hingstpremieringen. Han vart tyvärr inte godkänd men jaja. En ynka poäng...:cry: Efter den missen sålde vi fjordhästarna o bytte ras till nordsvensk då sambon älskar nordisar o även jag har haft ett gott öga till dem länge.

Nu för ett tag sedan sökte vi på namnet på mina gamla hingstar o hittade på hennes hemsida massa om att jag sålde hingsten till henne överbelastad o att jag inte är seriös o bla bla... att han hade dåligt humör när han kom osv... han var FRISK när jag sålde honom. Han blev sjuk EFTER kastrationen!! Är det då MITT fel??

Jag förklarade EXAKT för henne hur han var, att han är snäll men speciell... att han var så redan när jag köpte honom som ettåring. Nu är frågan, ska jag bara ignorera vad hon skriver på sin hemsida eller ska jag kontakta henne o be henne ändra med risk att hon blir ännu argare?
 
Sv: Hittade skisnack på nätet om mig - vad göra?

Om hon har skrivit så att man kan relatera det som skrivits till dig så skulle jag kontakta henne om jag var du. Det hon håller på med är ju förtal, vilket hon bör få påpekat.

Kicki :)
 
Sv: Hittade skisnack på nätet om mig - vad göra?

det är som sagt förtal och jag hade nog ringt upp henne och frågat vad hon relaterade allt hon skrivit till osv.

hoppas de löser sig, de är aldrig kul sånt dära!
 
Sv: Hittade skisnack på nätet om mig - vad göra?

Du kan ju alltid kontakta henne och påtala att du sett vad hon skrivit.

Annars brukar det inte vara någon idé att lägga för mycket energi på den typen av människa. Som tur är brukar de vara ganska lätta att genomskåda - förr eller senare räknar folk ut vad som är trovärdigt och inte.
 
Sv: Hittade skisnack på nätet om mig - vad göra?

Du kan ju alltid kontakta henne och påtala att du sett vad hon skrivit.

Annars brukar det inte vara någon idé att lägga för mycket energi på den typen av människa. Som tur är brukar de vara ganska lätta att genomskåda - förr eller senare räknar folk ut vad som är trovärdigt och inte.

Jag håller med, resten vet ju att hon är seriös så hon behöver inte oroa sig för det.
 
Sv: Hittade skisnack på nätet om mig - vad göra?

Äsch strunta i det.Det är inte värt att lägga energi på.Du vet hur det gick till,det är väl huvudsaken.
 
Sv: Hittade skisnack på nätet om mig - vad göra?

Jag hade nog trots att det handlar om förtal inte brytt mig om att säga något...ibland är det "bättre att ge en hund ett ben än att slåss med den"....

Det är ofta inte värt mödan att lägga energi på sånt- som någon sa, du vet hur det gick till det är ju egentligen huvudsaken eller hur?!
 
Sv: Hittade skisnack på nätet om mig - vad göra?

Ja, det är nog så. Jag skiter väl i henne då. Jag har inget mer med den rasen att göra ändå så hennes vägar o mina lär inte korsas så många gånger till. Jag vet som sagt vad som hänt o jag vet att jag har ryggen fri så jag låter väl henne babbla...
 
Sv: Hittade skisnack på nätet om mig - vad göra?

Jag hade nog trots att det handlar om förtal inte brytt mig om att säga något...ibland är det "bättre att ge en hund ett ben än att slåss med den"....

Det är ofta inte värt mödan att lägga energi på sånt- som någon sa, du vet hur det gick till det är ju egentligen huvudsaken eller hur?!

Fast det står ju inget namn får man hoppas.
 
Sv: Hittade skisnack på nätet om mig - vad göra?

Nej inget namn utskrivet men det är mycket lätt att räkna ut vem det handlar om då hon skrivit så glasklart...:(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 473
Ekonomi & Juridik Bakgrund: Jag bestämde mig förra våren för att sluta med häst,men då jag inte visste om jag skulle ångra mig så sålde jag inte hästen...
Svar
2
· Visningar
1 682
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 238
Senast: incognito
·
A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 269
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp