Bukefalos 28 år!

T

Tiss

I strax efter midnatt när jag var på väg hem tillsammans med min syster och hennes kille fick vi se en kattunge komma springandes på en ganska livligt trafikerad gata. Jag plockade upp henne och vi bestämde oss snabbt för att ta med henne hem eftersom vi var rädda att hon inte skulle överleva länge på gatan. Hon hade inget halsband, och ingen öronmärkning, tänker ta henne till veterinären på måndag för att se om hon är chipmärkt. Hur sjutton kan man släppa ut en katt mitt i centrala stan? Jag fattar inte hur folk resonerar. Katten kan ju i och för sej ha smitit men jag tycker man ser katter inne i hårt trafikerade delar av stan nästan varje dag.
 
Kan nu meddela att kissen inte var märkt på något sätt. Hon har funnit sej tillrätta hemma hos mej och galopperar omkring, klättrar i gardinerna och retas med min treåriga honkatt som har varit "ensamkatt" i ett år nu. Om ingen efterlyser kissen kommer hon att få stanna hos oss. HOn är absolut underbar :love:
 
Om jag var du skulle jag sätta upp lappar om att jag tagit hand om henne. Det KAN ju vara nån som saknar sin älskade katt som smet ut.

mandalaki
 
Det kan ju vara så, MEN om man älskar och saknar sin katt brukar man väl efterlysa den själv antingen på någon katthemssida eller med lappar?
 
Absolut. Men jag skulle ända anstränga mig för att försöka hitta ägaren. Det bästa tror jag är annonser i lokaltidningen och "flygblad" i butiker och på lyktstolpar.

mandalaki
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej Vi vet inte vad vi ska göra... Vi har bott på landet i 16 år och haft många katter i omgångar. Nu under jul har vi på kort varsel...
Svar
2
· Visningar
1 392
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Känner att jag behöver få skriva av mig lite här. Lite långt inlägg men.. Jag kommer tyvärr att bli tvungen att ta bort min älskade...
Svar
6
· Visningar
1 557
Senast: supersonic
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara fråga om jag är helt tom i bollen som reagerade som jag gjorde idag. Vi letar efter en till hund, och fick kontakt...
Svar
17
· Visningar
1 476
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 309
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp