Bukefalos 28 år!

Hjälmtips? (dressyr)

N

nancy

Är på jakt efter en ny hjälm att tävla dressyr i. Mitt problem är att jag har ganska litet ansikte och har tröttnat på att se ut som om jag har en stor marinblå "svamp" på huvudet! Undrar därför om ni har några tips på lite nättare, elegantare hjälmar (priset är inte avgörande)? Hakband i läder är ok.

Provade en Charles Owen nere på Falsterbo för några år sedan som var riktigt snygg, men köpte den inte då (dumt nog). Köpte istället en av samma märke året efter men insåg i efterhand att det inte var samma modell (köpte en Rider 2000) som jag provat och "svampen" uppenbarade sig igen, suck... :smirk: (Champion Showring funkar för övrigt inte heller då den inte passar min huvudform.)

Förslag mottages i alla fall tacksamt! Gärna med tips på köpställe också.

Tack på förhand!
 
Sv: Hjälmtips? (dressyr)

Är väldigt dålig på att räkna om pengar men jag gav £ 98.00 totalt.
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälmtips? (dressyr)

Jag tror Johnssons sadelmakeri i Killeberg har den. Han finns i katalogen för Osby. :)
 
Sv: Hjälmtips? (dressyr)

Jag beställde den för någon månad sedan men dom skickade fel så jag fick skicka tillbaka den. (vilket jag var seg att göra därav den långa tidsperioden.) Väntar på den "nya" nu och jag får den vilken dag som helst.

Den första hjälmen fick jag 4 dagar efter jag beställt den.
 
Sv: Hjälmtips? (dressyr)

charles owens har en som heter show hat, den är med vanliga band istället för läder.
 
Sv: Hjälmtips? (dressyr)

Show Hat heter den gamla modellen som slutats göra för ett tag sedan då den inte var godkänd.
H2000 är nästan likadan som Show hat men den är godkänd och dom har väl gjort mindre förändringar.
 
Sv: Hjälmtips? (dressyr)

Show Hat heter den gamla modellen som slutats göra för ett tag sedan då den inte var godkänd.
H2000 är nästan likadan som Show hat men den är godkänd och dom har väl gjort mindre förändringar.

ok men show haten finns ju att köpa iaf
 
Sv: Hjälmtips? (dressyr)

Tack för tipset! :) Det man är lite orolig för när man beställer saker utomlands är ju leveransen, men det verkar ju funkat bra i det här fallet (4 dagar är ju snabbare än jag fått det mesta jag beställt i Sverige...). Kostar det dig något att skicka tillbaka den felaktiga hjälmen förresten?

Ska även kolla upp Osby och hur mycket den lokala ridsportsaffären tar för att plocka hem en (de har C.O-hjälmar men inte just H2000 på lager). Blir väl en prisfråga i det fallet för även om jag tycker priset är hyfsat så vill man ju inte betala mer än nödvändigt. ;)

Är sedan lite fundersam på vad som är skillnaden mellan H2000 och H2000 sq (förutom priset)? Någon som vet? Tycker nämligen de ser väldigt lika ut på bilderna...

En sista fråga; hur är de i storlekarna? Har strl. 56 i min Rider 2000 så det borde man väl kunna satsa på i H2000 också, eller vad tror ni?
 
Sv: Hjälmtips? (dressyr)

Ja det var väldigt snabb leveranstid! Jag får tillbaka pengarna som jag var tvungen att lägga ut för frakten när jag fick skicka tillbaka den alt. välja något annat från deras hemsida.

Det var en H2000sq som dom skickade till mig först, och den är extra hög!
Tro mig, den var inte vacker så jag kan nästan lova dig att du inte vill ha en sådan! Har aldrig sett en så ful hjälm innan..!:eek:
Förstår inte heller vaför folk vill rida runt med sådana..:crazy:
 
Sv: Hjälmtips? (dressyr)

Blir tydligen att beställa från England ändå, då modellen H2000 inte finns att uppbringa i Sverige längre. Fick någon typ av flummig förklaring om att de var för tunna och inte godkända :confused: och då fyllde C.O på med stoppning så att hjälmarna "inte blev snygga längre" och därför fanns det inte längre någon anledning till att ta in dem i Sverige... Finner detta aningen fascinerande med tanke på att jag tycker att de flesta hjälmar jag provat är oerhört fula och att jag aldrig hört att någon annan hjälm plockats bort ur sortimentet för att den blivit "för stor" (vilket är just det problemet jag har med hjälmar i allmänhet).

Men nu är det som det är. Tänker beställa en från England och inte krångla mer med att leta här hemma. Stort tack till alla er som har svarat!
 
Sv: Hjälmtips? (dressyr)

Hur mycket gick frakten på?
Vilken shipping method valde du när du beställde?
 
Sv: Hjälmtips? (dressyr)

Tycker att ingen av dom är lik Show haten!
 
Sv: Hjälmtips? (dressyr)

Tycker att ingen av dom är lik Show haten!

En av dem (kommer inte i håg vilken) är ju ersättaren till Show Hat, så några stora skillnader är det ju inte!

Jag har själv en Show hat och en Rider 2000 och kollar man på båda ser man ingen skillnad, men rider 2000 sitter inte fullt lika djupt på huvudet som Show Haten. (inga stora skillnader dock)

Men jag vill veta skillnaden mellan The Rider och Rider 2000. ;)
 
Sv: Hjälmtips? (dressyr)

konstigt att inlägget bara försvann :confused:
Ser ju helknepigt ut nu ju... :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Funderar ev. på och köpa mig en fjärde ridhjälm :smirk: Har en GPA Titanium som jag är nöjd med, använder den till vardags just nu...
Svar
3
· Visningar
932
Senast: cactuspower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp