Bukefalos 28 år!

Champion Showring/CO

cactuspower

Trådstartare
Funderar ev. på och köpa mig en fjärde ridhjälm :smirk:
Har en GPA Titanium som jag är nöjd med, använder den till vardags just nu, tycker att den är så himla bra eftersom den ventilerar bra till skillnad mot de vanliga sammetshjälmarna. Jag tycker ju att den ser helt okej ut men jag tycker eg. sammetshjälmar är finast, Charles Owen ska det ju vara!

Sedan har jag just en CO Showhat också. Marinblå.
Denna tänkte jag dock lägga undan och mest bara ha på lite dressyrträningar då och då samt på tävling.

Sedan har jag en gammal Wembley också, men denna är det dags att kassera.

Grejen är den att jag känner att jag skulle vilja ha två stycken vardagshjälmar. Dels GPA:n dock så är jag lite extra försiktig om denna också måste jag erkänna, jag skulle vilja ha en till vardagshjälm att använda mest vid uteritter o dyl. också (om det inte är stekhett ute dock, då får jag ha GPA:n ändå) där man inte behöver känna att man behöver vara lika vaksam om hjälmen på det sättet. Svårt o förklara. :D


Tycker att Champion Showring hjälmarna också är rätt fina men undrar vad de kostar, eller snarare var man får tag i dom Billigast?
Även tips om utländska internetbutiker m.m. är välkommet!

Ett annat alternativ är en till Charles Owen, då jag gillar min förra skarpt. Men helst vill jag då ha en Showhat till (dvs. en utan läderhakband) var hittar jag dom billigast i så fall?
 
Sv: Champion Showring/CO

Köpte en CO showhat innan jag köpte nuvarande hjälmen, en showjumper.
Showhaten är superfin, så nätt till skillnad från champion o andra sammetshjälmar, de ser så stora ut på huvudet!
Tkr CO sitter så mkt bättre oxå än de andra sammetshjälmarna.

Jag skulle nog köpa antingen 2 showhat (du kan ju ha en svart o en blå) eller en showhat o en showjumper, tror det finns nån annan modell av showjumpern som är billigare, typ 1500 runt där?

Min showhat tror jag kostade 900, men det är ju några år sen, köpte den på henrikssons.
 
Sv: Champion Showring/CO

Håller med piggis_83, champion hjälmarna ser såå stora ut på huvet! SAtsa på en till CO!
 
Sv: Champion Showring/CO

(Svar till båda)

Okej jag får se, det kanske blir en till Charles Owen då. Antingen en till Showhat, egentligen är jag dock väldigt sugen på en JW jag tycker den är snygg och den sitter nog bra på mitt huvud men jag får vända mig till utländska sidor i sånna fall och leta lite efter bättre priser. De är ju så överdrivet dyra här i Sverige om man jämför med utomlands..

Och denna gången ska det bli en svart i alla fall :) Tycker det är allra lättast att matcha med andra grejer då. Men min marinblå CO Showhat lägger jag nog utan helt i sådana fall, tills vidare då. Plockar bara fram den till tävlingar då (rider ju bara på lokalnivå, men det är ju dressyr så det är ju lite mer snyggt o stilrent som gäller då :p hehe). För jag tänkte köpa mig en marinblå Pikeur kavaj så småning om, så då vill jag matcha kavajen och hjälmen.
 

Liknande trådar

Utrustning Då var det dags för en ny hjälm då den gamla överskridit sitt "bäst före-datum" på tok för mycket. Nu velar jag mellan de olika...
Svar
18
· Visningar
3 749
Senast: Nomina
·
C
Dressyr Hej, jag har tänkt att köpa en charles owen hjälm. Men kan inte bestämma mig för vilken, tycker ni CO wellington classic passaar som...
Svar
3
· Visningar
1 748
Senast: caaaspar
·
Utrustning i diskmaskinen. Har ju hört att det ska gå alldeles utmärkt att göra det. Skulle vilja fräscha upp min CO showhat som har varit med ett...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Nikita4evR
·
N
Utrustning Är på jakt efter en ny hjälm att tävla dressyr i. Mitt problem är att jag har ganska litet ansikte och har tröttnat på att se ut som om...
2
Svar
35
· Visningar
3 121
Senast: Cheque
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp