Hjälp, ångest! Hur ska jag göra??

M

_MickiZ

Hej!
Jag har en medryttarponny som jag har skött i snart 2 år(fast känt henne mkt längre).
Nu är de så att jag inte mår så bra just nu. Det gör ju så man får mindre ork.. Jag älskar ponnyn jättemkt men jag orkar nästan aldrig åka upp till henne längre.. Det känns bra när jag väl är där uppe, typ; jag kan aldrig lämna henne, älskar henne för mkt.
Men för hennes bästa (hon är också för liten för mig, och rätt gammal) så borde jag kanske sluta sköta henne. Det hade ju isåfall varit bra om nån liten tjej som kanske bor närmre stallet än mig (det är över 4 mil för mig).
Vad tkr ni bukare att jag ska göra? :confused:
Felicia (Flican), hjärtat :(:love:
18631913.jpg


/_MickiZ
 
Sv: Hjälp, ångest! Hur ska jag göra??

aj då... inte lätt.. trots allt verkar du ju ändå inte vilja släppa taget om henne...

det bästa hade väl varit att någon annan börjar rida henne, men att du kanske kan få komma och bara pyssla med henne när du vill och så.. eller att du tar hand om henne ett ex antal dagar i veckan och att någon annan rider när du inte har henne... jag vet inte.. du får fundera på det... lycka till och hoppas att det löser sig för dig. (och lilla hästen) :)
 
Sv: Hjälp, ångest! Hur ska jag göra??

Tack för svaret!
Nu är de så att jag ska ha henne 1 dag i v, men inte ens den dagen orkar jag åka upp.
Jag tycker inte de är lika kul längre, sen jag blev av med "min" ponny.
Men du har rätt.. vill inte riktigt släppa henne.. eller a gillar ju henne..
 
Sv: Hjälp, ångest! Hur ska jag göra??

Min förra sköthäst va också långt borta och förra året så hyrde jag en "egen" häst. Men jag kommer fortfarande och hälsar på min älskling ibland. Inte så ofta, men man vill ju ändå se hur han har de.
Det finns ju inget rätt svar på vad du borde göra. Är det någon annan som rider och pysslar med henne eller är det bara du?
För om det bara e du så tycker jag att det hade varit snällast mot hästen om du hittade någon som hade lite mer tid och ork för henne, men som tycker att det är okej om du tittar förbi ibland. Det tror jag de flesta tycker e helt ok!!
Jag har dels varit och ridit min gamla sköthäst och dessutom så har jag hjälpt den nya skötaren en del med. Typ haft "lektioner", gett henne lite tips och så, för jag vet ju precis hur han e och den nya skötaren har inte ridit så länge, så hon tyckte det var jättebra (det var hennes idé så klart):p
Lycka till!

PS om du mår dåligt så skulle jag även rekommendera dig att prata med någon och få hjälp (om du inte redan gjort det) för det är ju jättejobbit att gå runt och må dåligt hela tiden:cry::( DS.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp, ångest! Hur ska jag göra??

Hej!
Jag har en medryttarponny som jag har skött i snart 2 år(fast känt henne mkt längre).
Nu är de så att jag inte mår så bra just nu. Det gör ju så man får mindre ork.. Jag älskar ponnyn jättemkt men jag orkar nästan aldrig åka upp till henne längre.. Det känns bra när jag väl är där uppe, typ; jag kan aldrig lämna henne, älskar henne för mkt.

/_MickiZ

kan du inte komma tex en dag varannan vecka? eller en dag i ,månaden?´det är ju inte så ofta men du får ju träffa henne iaf :P
 
Sv: Hjälp, ångest! Hur ska jag göra??

Usch vad jobbigt. Det bästa skulle kanske som någon annan sa vara att någon annan rider henne och att du får åka dit när du vill och pyssla om henne.
Blir lite nyfiken när du säger att du är för stor för henne, hur mycket för stor? Ni kanske kan ta skogspromenader bara?

Förresten, om du mår dåligt och vill prata så är det bara att skicka ett PM. Har själv varit sjukskriven i 2 år för att jag mår dåligt psykiskt.:(

Lycka till iaf! Kram!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 784
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 126
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 702
Senast: Gruvan
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 742
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp