Hjälp en som inte begriper sig på karlar...

LFreddy

Trådstartare
Om man träffar en trevlig karl å han ger en sitt nr o vill höras igen och man ändå bara får korta opersonliga svar när man skickar sms å han inte tar några egna initiativ hur ska man tolka det? :P korkad fråga kanske men personen var både nykter och väldigt gullig vid tillfället. Gjorde jag bort mig som skickade ett sms borde ha ringt istället eller väntat enligt 3 dagars regeln eller hur fasen ska man bete sig som tjej egentligen :P har inte varit ute i dejtingsvängen på måååånga år pga ett långt förhållande å blir helt snurrig av alla dessa "osynliga" regler... suck om de åtminstonde kunde vara tydliga med att säga jag har ångrat mig eller ngt men han svara ju om än kort. nu har jag inte vågat ta mer kontakt ifall han inte vill å han har inte heller hört av sig hur ska jag göra? ringa å bjuda ut å hoppas att han svarar å go with the flow liksom han kan bli glad eller inte eller så svarar han inte... eller ska jag bara låta det vara å gå vidare? har skickat två sms. Kanske jag som är otydlig :P urk sååå sällan man träffar ngn det klickar med ju blir så trött.
 
Jag lägger dövörat till för oskrivna regler som tredagars... Man kan inte utgå att alla tolkar på samma sätt eller alls. Alla är inte jättefrispråkiga i skriven text så det är nog dags att ringa upp honom och höra vad som hände. Lycka till :)
 
Jag har träffat flera män som är väldigt sociala och trevliga IRL men som inte förmår att sända mer än kanske två stavelser i SMS :D. Det är något med det skrivna som blir konstigt...
 
Ring och säg vad du vill istället. Är det någon du förmodligen inte kommer träffa igen om han inte vill så är det bara att satsa. Tycker det är jobbigare när det är någon som man måste träffa med jämna mellanrum då det blir lite pinsamt om han inte vill, tycker jag iallafall. Är risken minimal att man stöter på dom igen så är det lika bra att skriva/säga vad det är man vill och ta svaret som det kommer. Ingen idé att dra ut på det.
 
Tack hörni då ska jag nog våga ringa i morgon å höra, karlar KAN ju iof också vara blyga efterssom han ville att JAG skulle höra av mig...
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 924
Relationer Jag har på riktigt väldigt svårt att övertala mig själv att det inte är mig det är fel på när allt fortsätter gå åt skogen. Nu vet jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 369
Senast: Lipperta
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 610
Senast: Lobelia
·
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 604
Senast: Loons
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp