Bukefalos 28 år!

Hjälp, kaninsyrror som bråkas lite....

M

MollyMatilda

Har 2 lejonhuvade syrror som är 1 år. De bor i en stor bur (utomhus) med möjlghet att vara inne/ute, uppe/nere eller i ett litet hus. Alltså de har gott om plats.

Under vintern har de varit "snälla" mot varandra men den senaste tiden har den ena (grå) börjat jaga och ibland bita den andra (svart) . Till och från men dessemellan sitter de sida vid sida och gosar/sover. Vad ska vi göra?
* sterelisera den grå för att få henne lite lugnare?
* bara låta det vara?
* separera ett tag och sen låta dem träffas igen?

Tips tack!!!!
 
Sv: Hjälp, kaninsyrror som bråkas lite....

Att hon jagar och biter sin syster låter inte trevligt.
Jag personligen skulle nog funderat på att sära på dem för gott, innan det går illa.
Vet själv hur det gick för 2 systrar jag tog om hand om.
Innan de kom till mig satt de ihop, men det hela slutade med att ena systern bet den andra riktigt rejält i ljumsken och det blev ett stort sår.

Att kastrera kan funka, men är ingen garanti.
Att sära på dem och sätta ihop dem igen är inget att rekommendera, då det troligen bara skulle göra allt ännu värre.
Att bara låta det gå kan gå illa också.
 
Sv: Hjälp, kaninsyrror som bråkas lite....

Håller med Ninni, sära på dem.
Att problemet kom just nu beror förmodligen på att kaninerna är brunstiga (vår) men de blir brunstiga året runt och det är inte säkert att en kastrering hjälper mot bråket.
 
Sv: Hjälp, kaninsyrror som bråkas lite....

det kan gå väldigt illa om du fortsätter låta dom springa ihop, det bästa vore om du särar på dom helt! de KAN fungera att sterilisera dom men ibland fungerar det inte alls! för att inte ta några risker bör du sätta in dom i varsin bur!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 283
Senast: MissFideli
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 521
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 361
Senast: miumiu
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 921
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp