Hjälp med hingstval

Sv: Hjälp med hingstval

Okeanos hoppar riktigt bra och är trots allt hoppstammad. Om Briar sades det att han i princip lika gärna hade kunna bli GP-häst i hoppning som i dressyren. Inte omöjligt att detsamma gäller Okeanos:).

Faustinus är vacker som en dag, men om du är rädd för kort rygg är han nog ännu kortare än Lucky Point. LP har jag inte uppfattat som särskilt kort de gånger jag sett honom. Snarare åt det långlinjerade hållet.
 
Sv: Hjälp med hingstval

Okeanos hoppar riktigt bra och är trots allt hoppstammad. Om Briar sades det att han i princip lika gärna hade kunna bli GP-häst i hoppning som i dressyren. Inte omöjligt att detsamma gäller Okeanos:).

Faustinus är vacker som en dag, men om du är rädd för kort rygg är han nog ännu kortare än Lucky Point. LP har jag inte uppfattat som särskilt kort de gånger jag sett honom. Snarare åt det långlinjerade hållet.

Jag läste på blupen att LP var något kort. Det var ju riktigt synd att Faustinus var ytterligare ngt kortare. Han rörde sig så lätt och luftigt samtidigt som han själv kunde vara av smidig ft typ. Någorlunda ft typ iaf.

Såg att Faustinus hade typ 8,19 i hoppning på sitt 70 dagarsprov. Jag gissar på att det är ganska bra? Är inte bekant med 70 dagarsproven.
 
Sv: Hjälp med hingstval

Lambo kommer att åka mellan ägarens ställe samt ett ställe till.
Han står på narturligt, vet detta eftersom jag har betäckt mitt fbl.sto med honom för 1 1/2 vecka sedan.
Kan tillägga att han är en super trevlig hingst ville bara stå och mysa och klia pannan!
Sedan att han är snygg att se på och ofta nedärver sina vita tkn. är ju inte heller en nackdel:D
 
Sv: Hjälp med hingstval

Jag har aldrig sett honom eller någon avkomma efter honom så jag kan tyvärr inte uttala mig om hans eller avkommornas gång själv men jag har hört flertalet bukefalister som har varit lite negativa om hans avkommor gångartsmässigt. Eftersom min lilla dam inte har världens bästa gång och kan bli lite markbunden så har jag varit försiktig med hingstar som jag inte kunnat se. Men det låter ju lovande att din har fått luftig gång. Det är ju vad jag eftersträvar. Eftersom du har en avkomma kanske du vet lite mer om honom. Har knappt hittat någon information annat än det lilla som står på Starbys (?) hemsida. Annars så måste jag säga att han ser himla fin ut på bilden, men jag hittar bara en där han hoppar. Ingen exteriör.

Vad vill du ha för info?

Min avkomma är mer korrekt än sin mamma, har gångarter som är allt annat än markbundna och med god takt. Jag har sett cirka tio avkommor till honom och alla utom två har haft samma sorts gångarter som min. Mitt sto är väldigt spänstigt men lite markbunden.

Här finns bild och stam på honom http://www.sporthorse-data.com/d?i=10424197 av avkommorna är min Cedilj.
 

Liknande trådar

Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 420
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Mitt barn vill mer än någonting annat ha en egen häst. Jag är dock ingen hästmänniska så jag vill gärna få så mycket information jag...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 551
Senast: Cattis_E
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 050
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp