Bukefalos 28 år!

Hjälp med travare

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Djamillah

Hej!
Jag har nyligen blivit medryttare på en f.d. travare (varit ridhäst i nästan ett halvår) och ber nu er kloka bukefalister om lite råd :D

Nu är det så att han inte vill galoppera. Han kan galoppskänkeln och har galopperat tidigare (korta sträckor) men de senaste veckorna drar han bara ner huvudet ända ner i marken och slängtravar. Förmodligen är det mig han bråkar med men jag vet inte hur jag ska göra för att få bukt med problemet.

Jag vill också ha lite tips på hur man lär travare att gå i en kort, lugn trav istället för den snabba skumptraven :angel:

Jag kanske kräver lite mycket av honom med tanke på att han bara har varit ridhäst i knappt ett halvår men han har lärt sig otroligt snabbt. Han kan gå i rätt bra form i skritt och trav och har börjat muskla sig fint.

Tack på förhand!
 
Sv: Hjälp med travare

Har du tittat i den nålade tråden, träning för ridtravare i forumet Grundutbildning?

Mvh

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 584
Senast: Smulu
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 281
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 317
Senast: Migo
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 061
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp