Hjälp mig att reda ut graviditetsveckor

Men fy vad hemskt! :heart Var ditt MF direkt efter MA? Har du lyckats blivit gravid igen? Man vill ju helst av allt att kroppen ska stöta ut av sig själv. Hört att man kan må ganska dåligt av cytotec också :(
Blev gravid på min andra ÄL efter mitt MA.
Mitt MF var i januari i år, inte blivit gravid igen efter det.
 
I mitt fall, när fostret dog så hade det varit dött i ca 2 veckor när det upptäcktes på ul, som jag förövrigt tjatade mig till eftersom jag kände att något var fel och sen tog det ytterligare ca en vecka innan kroppen stötte ut det och jag personligen tror inte det är jätteovanligt att det faktiskt tar lite tid innan kroppen reagerar och agerar.

Även min allra första graviditet resulterade i missfall, men där fanns inget som tydde på att något var galet och inget ul var alltså gjort.

För det mesta så sker ju missfallen så pass tidigt eller som i mitt första fall att där finns absolut inget indikerar att något är fel och då är det ju inte är gjort något ul, så när fostret dog är ju oftast helt okänt.

Jobbigt och sorgligt är det när det händer, men jag har tänkt som så att när man får missfall, så beror det ju på att där är såpass allvarliga fel på fostret att det inte är livsdugligt och rent krasst, så går jag hellre igenom missfall än att jag går tiden ut och barnet dör under/strax efter förlossningen.

Edit; har vid de 2 missfall jag haft inte fått någon medicinering och på efterkontroll har allt varit borta.
Brklagar
Det är nog som du tror inte helt ovanligt att fostret har vart dött i någon vecka innan kroppen reagerar. Man brukar ju inte göra UL/VUL så tidigt i graviditeten så man vet ju inte hur länge den har vart död innan man börjar blöda. Men vad skönt ändå att din kropp kunde sköta allt själv så du slapp medicineras eller skrapas. Det är ju så, missfall sker ju oftast för att foster ändå inte hade vart livsdugligt. Och bättre med missfall tidigt än att behöva gå en hel graviditet..

Blev gravid på min andra ÄL efter mitt MA.
Mitt MF var i januari i år, inte blivit gravid igen efter det.
Jag hoppas verkligen att du blir gravid snart igen och att det blir en lyckad graviditet! :heart
 
Beklagar ditt MA men grattis till din nya graviditet! :heart Misstänkte du att det kunde vara ett MA innan du fick veta det?


När jag var på ultraljudet så var jag i 8+1 +- några dagar då jag har oregelbunden mens och vet inte när jag hade ägglossning. Fostret var i 5+5 /5+6 man såg inget hjärta slå. Dock sa hon att man brukar inte se hjärtat förens i v6 hon måste menat 6+?. Visst hoppas jag på ett mirakel!



Jag har också läst att VUL är väldigt osäkert att datumsätta så tidigt då mm hit och dit spelar stor roll. Dock såg man inget hjärta slå :( I vilken vecka gjorde du VUL och hur många veckor blev du flyttad?

Ja jag hade ju "mens" trots graviditet så visste inte ens vilken månad jag blivit gravid. Jag har över lag lång sylkel så trodde att jag va mellan v 6 och v 9. Enligt vul va jag somsagt max v 5 men vart framflyttad 3 veckor på ul så egentligen va jag alltså i v 8 vid VUL.
 
Min kropp förstod först 6 veckor efter att fostret faktiskt va dött att den skulle ta hand om de. Så det kan ta tid, hade jag vetat det i v 5 så hade jag förmodligen fått mediciner alt blivit skrapad men i efterhand är jag ändå glad att kroppen fick ta hand om det själv. Trots att jag fick gå i 6 veckor innan det hände nått.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till Ulvleken Kaos i tomteverkstaden! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det bara...
29 30 31
Svar
606
· Visningar
16 307
Senast: fio
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
29 220
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
7 576
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 695
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp