Bukefalos 28 år!

Hjälp mig välja mobil!!

KrullTroll

Trådstartare
I-lands-problem-deluxe!!
Jag ska för en gång skull unna mig en riktig mobil, en jag verkligen vill ha och inte en som får duga för stunden. Men hur svårt blev det inte att välja då??!! :crazy:
Jag vill kunna ringa (:p:D) på den, sms och allt det där vanliga. En "bra" kamera är också rätt hög prio, bra med minne hyfsad/bra batteritid och stooor skärm.
Men jag vill inte gå runt med en surfplatta i fickan lixom så inte fööör stor. Vill gärna kunna få ner den i BH:n då jag inte gillar att ha väska ut på krogen :p

Har tidigare haft htc wildfire och experia Active i andriod-väg.
Funderar nu över dessa.

Alternativ nr 1: Iphone 4S 16g
apple-iphone-4-91.jpg



Alternativ nr 2: Xperia V
sony-xperia-v.jpg


Alternativ nr 3: Samsung SIII
I9300RED


Vad är för och nackdelar?
Gillar ju android och de flesta av mina vänner har det. Är det jobbigare att dela saker mellan en Iphone och en android?
Gillar inte att Iphones batteri är fast i telefonen och inte kan bytas ut lätt om man skulle vilja.
Tycker samsungen är lite för stor egentligen.
Xperian har både bra kamera och är vattentålig. Dock är battritiden usel. Där är samsungen bäst.

ÅÅÅH....hur kan det vara så svår??!! :banghead:
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

SIII mini då om du tycker att den vanliga är för stor?

Jag skulle aldrig köpa Iphone.
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Varför skulle du aldrig köpa det?
Nyfiken bara då jag funderat på en sån till nästa gång.


TS

Jag har Samsung SII och är supernöjd!

Skulle inte köpa SIII pga storleken och inte heller mini i den versionen då den är sämre än den större.

Dom andra har jag ingen erfarenhet av.
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Tycker du ska unna dig en Xperia Z. Jag har en och är suuupernöjd! Älskar att den har 5" skärm, vilket är rejält, utan att bli en tablet. Den är super att surfa på, snabb som attan, vatten- och dammtålig och har 13 megapixel kamera. Dessutom är den överlägset snyggast av dem som finns på marknaden, i mina ögon :).

Alternativ 2 tycker jag är Samsung SIV som snart kommer i butik, men jag skippade den på grund av utseendet :o.

Aldrig mer iPhone för min del! Värdelös att surfa på, plus att man är så himla låst jämfört med friheten hos android!

Kolla in Nokia Lumia 920 annars. Den har nog marknadens bästa kamera iaf :).
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Njae...känns som att man gör avkall på för mycket bara för storleken där.
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Z är ju ännu större än samsungen :eek: nog för att jag har stora bröst men tror nog inte BH:n rymmer en sån bjässe. Fykantiga tuttar är inte min grej :p

Har tittat på Nokian men är tveksam till windows. Därav jag bla tvekar på iPhone då jag gillar android. Vill inte att det ska bli krångligt att dela saker med vänner. Ett plus är ju att jag har windows 8 på datorn iof
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Hela min familj har Nokia Lumia (min bror arbetar på Microsoft, haha) och de gillar den allesamman :). Ingen tycker att det är problematiskt med Windows styrsystem, men jag var osäker liksom du, så körde på android istället.

Har du sett Xperian i verkligheten? Tycker att den känns smidigare än Samsungen faktiskt, trots sin storlek :). Men jo, den är kanske i överkanten storleksmässigt om man vill ha den i BH:n ;).
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Jag skulle välja iphone 4S alla gånger. Har en sådan själv som fungerar felfritt.
Gillar inte android, iphone är enligt mig mer användarvänlig.
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Jag har Xperia V och är jättenöjd, tittade på Z men den var för stor.
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Jag var i samma situation för ungefär en månad sedan, och korsförhörde då min vän som jobbar på en stor mobilbutikskedja både en och tre gånger innan jag gjorde mitt val. Enligt henne är Samsung det lätt överlägsna smartphone-märket på marknaden just nu, vad gäller både kvalitet och funktion. Det följs tätt av Apple, som fortfarande är bra men där problemen och skadorna är fler (framförallt rent ytliga skador som sprickor, men även vad gäller telefonens system). Sedan lät det som att Sony och HTC låg ungefär likadant till; där kan man i princip ha tur och få en fullt fungerande telefon men i allmänhet är systemen inte riktigt lika täta och de får in många klagomål och telefoner som är/blivit dysfunktionella på olika vis. Jag hade en HTC själv senast och upplevde just att det var en massa småproblem hela tiden och basfunktioner som inte alls fungerade tyvärr.

Jag hade således redan från början dissat HTC, ville inte ha en iPhone och när jag sedan hörde om Sonys något bristande kvalitet slutade det med en Samnsung S3 Mini. Den är egentligen snäppet för stor för min smak, men jag tror och hoppas att jag vänjer mig vid det illa kvickt. Hoppas hoppas hoppas på att få ha en problem- och skadefri telefon i ett par år nu, för jag orkar inte mer teknikstrul!

Vad är det S3 Mini inte har som du skulle vilja ha?
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Jag var supernöjd med mina fyror och hade flera (Hej, jag är ett klantaschel). Bytte upp mig till en femma nyss men hade lika gärna kunna haft kvar fyran.
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Vad är det S3 Mini inte har som du skulle vilja ha?

Kameran i mini är sämre än någon av de tre som jag har som förslag, batteritiden är halva stora Samsung och processorn är sämre/långsammare.
Då väljer jag hellre en den större och går med handväska :p

Ska fundera vidare och gå in på en butik för att kunna klämma och känna lite mer.
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

SIII är enorm, hade den föut, men har för små händer och tappade den och spräckte skärmen på 2 v.
Jag har ni en xperia V, om man bortser från batteritiden så älskar jag telefonen. Perfekt i storlek, snabb och smidig telefon.
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Samsungs s4 kommer ut om 3 veckor, så jag hade då inte köpt s3an iaf ;)

Jag röstar på s4an! :)
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Tack för tipset, men jag har inget behov av att betala extra för att få vara först med det senaste. Så isf duger s3 gott och väl.
Har klämt och känt på alla nu och det står mellan iPhone och s3. Plus för s3 är batteritiden, minus är storleken. Plus för iPhone är storleken, minus är priset.

Imorn ska den inhandlas iaf. Hoppas någon vänlig själ talar till mig i nattens drömmar om hur jag ska välja. :p
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Hör du någon som teaterviskar "SIII...!" i dina drömmar inatt, så är det inte jag. Lovar :angel:.
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Sedan lät det som att Sony och HTC låg ungefär likadant till; där kan man i princip ha tur och få en fullt fungerande telefon men i allmänhet är systemen inte riktigt lika täta och de får in många klagomål och telefoner som är/blivit dysfunktionella på olika vis.
Jag har en SonyEricsson (köpte den innan de gick isär) och den har åkt i golvet flera ggr, även så att batteriet flög ut, men utan att skadas. Funkar fortfarande även om den fick lite hicka. :D


apropå iPhone:

l-259.jpg
 
Sv: Hjälp mig välja mobil!!

Halvt kl och lite trådkapp ;)


Jag funderar på en Sony V :) Men undrar vad ni menar med att batteritiden kunde varit bättre? Måste man ladda den varje natt om man använder den ganska flitigt under dagen? För det känns som man måste göra det med vilken mobil som helst eller batteritiden kanske knappt räcker en dag på Sony V.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
417
Senast: sthu
·
IT & mobiler Jag har en Xperia 10 III som jag är väldigt missnöjd med. Insett att jag är en samsung-människa. Frånsett att jag inte gillar hur den...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
956
Senast: sthu
·
Äldre Kommer behöva köpa ny mobil pga min nuvarande måste laddas 2-3 ggr per dag. Mina krav: - max 4000 - bra batteritid (alltså laddas max en...
Svar
15
· Visningar
1 355
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp