Bukefalos 28 år!

HJÄLP! Tenue de ville

tomte

Trådstartare
Oh ni allsmäktige Buke-orakel, nu behöver jag er hjälp!
Ska på bröllop om ett par veckor och dresscoden är tenue de ville, men för mig som helst går i jeans och t-shirt så är detta jättesvårt! Jag är lång och relativt smal men med höfter, så är inte bekväm i fodralklänningar och dyl. Och just det, helst inte dyrare än runt tusenlappen. Kan ni snälla bomba in bilder med förslag? Jag sitter verkligen fast!
 
Oh ni allsmäktige Buke-orakel, nu behöver jag er hjälp!
Ska på bröllop om ett par veckor och dresscoden är tenue de ville, men för mig som helst går i jeans och t-shirt så är detta jättesvårt! Jag är lång och relativt smal men med höfter, så är inte bekväm i fodralklänningar och dyl. Och just det, helst inte dyrare än runt tusenlappen. Kan ni snälla bomba in bilder med förslag? Jag sitter verkligen fast!
Bildgoogla begreppet?

Det gjorde jag eftersom jag inte hade en susning om vad det var. Fick upp massor.
 
Hej,
Tror det var all googling som snurrade till det i skallen på mig. Frågade tom den blivande bruden hur hon tolkade det iom att det är ett rätt brett begrepp och då sa hon lång klänning men inte aftonklänning. Känns också väldigt "stort" och något som alla tolkar olika. Behöver konkreta förslag med andra ord, bilder etc.
 
Fråga:
På inbjudan till bröllop står: Dresscode: Suite, Tenue de ville

Vad betyder det för mannen och kvinnan?

Svar:
Det innebär mörk kostym på engelska respektive franska.

Denna dresscode står för mörk kostym, enkelknäppt eller dubbelknäppt i mörk blå färg eller mörkt grå.

Klädkoden anger endast svart på begravning, men färgen har blivit mer modern med modernt synsätt.

För kvinnan innebär det en klänning i längd under knät, diskret urringning, fritt val av färg och med kort ärm.
 
Fråga:
På inbjudan till bröllop står: Dresscode: Suite, Tenue de ville

Vad betyder det för mannen och kvinnan?

Svar:
Det innebär mörk kostym på engelska respektive franska.

Denna dresscode står för mörk kostym, enkelknäppt eller dubbelknäppt i mörk blå färg eller mörkt grå.

Klädkoden anger endast svart på begravning, men färgen har blivit mer modern med modernt synsätt.

För kvinnan innebär det en klänning i längd under knät, diskret urringning, fritt val av färg och med kort ärm.


Hej,
Tack, har läst det med. Men då är frågan. Var går skillnaden på en lång klänning och en aftonklänning? Det är den gränsen jag har svårt för att se och den känns som väldigt varierande för alla. Jag, jeans och t-shirt tjej kommer se uppklädd ut oavsett vad för klänning jag kommer i, medan en tjej som kanske är lite mer "tjejig" kommer, i min värld, vara på tok för uppklädd.. Förstår ni var jag överanalyserar och snurrar på allt? haha
 
Hej,
Tack, har läst det med. Men då är frågan. Var går skillnaden på en lång klänning och en aftonklänning? Det är den gränsen jag har svårt för att se och den känns som väldigt varierande för alla. Jag, jeans och t-shirt tjej kommer se uppklädd ut oavsett vad för klänning jag kommer i, medan en tjej som kanske är lite mer "tjejig" kommer, i min värld, vara på tok för uppklädd.. Förstår ni var jag överanalyserar och snurrar på allt? haha
Jag skulle säga att en aftonklänning har finare material och mer bling. Men det är min tolkning.
 
Tusen tack allihopa för era tips! Då känner jag att jag har betydligt bättre koll! Hade varit mycket lättare om de sa "denna ska du ha på dig" haha.
 
Det finns rätt mycket fina långklänningar i vanliga butiker. Tänk en långklänning som skulle vara helt malplacerad på stranden men inte direkt en balklänning. När jag googlar begreppet tolkar jag det dock som motsvarande svenska klädkoden "mörk kostym", vilket innebär finare knälång klänning eller motsvarande.
Typ alla de här (utom de vita då) borde funka utmärkt: https://www.mq.se/dam/kategorier/klanningar/festklanningar/


Knälång betyder btw inte att den måste gå nedanför knäna, människor ser olika ut och passar i olika längder men nånstans mellan mitten av låret och mitten av vaden kan räknas som knälång.
 

Liknande trådar

Relationer Orkar inte gömma mig bakom ett anonymt nick... Hur säger man till sin sambo att hans klädstil suger utan att låta som en elak kärring...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
30 925
Senast: _Taggis_
·
Äldre I sommar är jag bjuden på inte mindre än fyra bröllop! Supertrevligt på de allra flesta vis men jag oroar mig för vad jag ska klä mig...
Svar
19
· Visningar
4 175
Senast: Nenii
·
R
Äldre Grymt självutlämnande tråd men here we go. Ska gå på mitt första bröllop här i sommar och känner bara SUCK och STÖN över detta pga vad i...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
22 624
Senast: fejko
·
Äldre Hej! Lite panik här! Stor big-time 60-års fest ikväll och av olika anledningar den här veckan ser jag ut som jag har blivit överkörd av...
Svar
10
· Visningar
1 650
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Agria Hundpromenad

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp