Bukefalos 28 år!

Hjälp! Vad heter låten?

Isituss

Trådstartare
Det enda jag minns är att det är en kille som sjunger och en stor del av låten består av visslande. I musikvideon är det en liten kille som cyklar från morgon till kväll. Jag tror att man tydligt kan se att han tar ut cykeln från garaget på morgonen för att sen ta in den i garaget på kvällen. Det är sommar i videon, och jag får känslan av att den spelades in i usa. Jag tror att han cyklar från en stad (palmer och kanske strand i bakgrunden, som i Miami kanske) ut i öknen. Jag tror att han cyklar på en lång rak väg i alla fall.

Av någon lustig anledning kopplar jag ihop denna låten med Call on me av Eric Prydz. Kanske var de hitlåtar vid samma tid? Alltså runt 2004-2005.

Jag minns inget alls av låten musik eller sångmässigt men trots det så har den suttit i min skalle i flera månader nu. Snälla hjälp mig! :banghead: Minns att jag älskade den som liten i alla fall :o:p
 
Sv: Hjälp! Vad heter låten?

Haha, jag älskar hur Bukemedlemmarna kollektivt borde inneha någon sorts inofficiell världsrekordtitel i att hitta efterfrågade låtar (och ofta med extremt vaga beskrivningar) på kortast möjliga tid!
 
Sv: Hjälp! Vad heter låten?

Jag håller med dig! Jag hade ju dessutom fel i några av mina beskrivningar och ändå tog det bara 5 min att få rätt låt, på första svaret! :p
 

Liknande trådar

Äldre Apropå bok-mysteriet... Hörde en låt på radion idag som jag inte kan komma på vilken den är. Jag har hört den tidigare - "vid tiden" så...
Svar
7
· Visningar
806
Senast: Maralinga
·
Äldre Ja ni har väl inte missat att de har börjat visa "inför-programmen" på svt nu? Där vi får höra alla deltagare i Eurovision song contest...
Svar
14
· Visningar
1 214
Senast: voltis
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 354
Senast: Shark
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp