Bukefalos 28 år!

bumpo

Trådstartare
Jag har relativt nyss lämnat ett längre extremt destruktivt förhållande där min partner misshandlade mig relativt grovt så väl fysiskt som psykiskt. (Han är anmäld och dömd för vad han gjort.) De fysiska skadorna har läkt så mycket de kan. Är i och för sig ärrad i såväl ansiktet som på kroppen. Men det är de psykiska skadorna som är så jävla påträngande i natt. Jag är på gränsen till suicidal. Jag sitter och tittar på mina rakblad, gråter hysteriskt men tyst, och kan knappt hålla mig. Jag vill inte sitta så här. Jag vill kunna andas. Kunna se styrkan i mig. Jag går bara mer och mer sönder. Hur ska jag någonsin kunna bli hel igen? Går det ens? Jag vet inte hur länge till jag klarar av att avleda mig.
 
Det är inte ett tillräckligt starkt skäl till att inte göra det just nu. Det är annars något jag kunnat hänga upp mitt avståndstagande till mitt självskadebeteende. Det är bara inte tillräckligt.
 
Först av allt, en enorm kram till dig! Så starkt av dig att bryta dig fri ur ditt fruktansvärda förhållande. Det är långt ifrån alla som lyckas göra.

Jag tycker det låter som en bra idé att ta kontakt med självmordslinjen Mind. Telefonnumret är 90101. Ogillar du att tala i telefon så finns även en chatt-funktion.
 
Först av allt, en enorm kram till dig! Så starkt av dig att bryta dig fri ur ditt fruktansvärda förhållande. Det är långt ifrån alla som lyckas göra.

Jag tycker det låter som en bra idé att ta kontakt med självmordslinjen Mind. Telefonnumret är 90101. Ogillar du att tala i telefon så finns även en chatt-funktion.
Tack för kramen. Jag antar att det var starkt. Eller, normalt sett ser jag det... bara att jag inte kan göra det nu.

Chatt-funktion låter bra. Antar att jag googlar mug fram enklast?
 
Hittade. Sitter och försöker få mig att skriva.

Jag mår... vet inte riktigt hur men insåg en sak jag faktiskt kan avleda med. Det hjälpte som faan.

Skönt att höra att du hittat ett sätt av avleda! :) Kan du passa på om du känner dig lite starkare att göra dig av med rakbladen?

Börja med ett hej och se om det sedan flyter på, eller klipp och klistra ditt första inlägg här? Kanske är lättare.

Hur längesedan var det förhållandet tog slut? Jag tänker att även om en inte blivit misshandlad, så kan ett uppbrott ta väldigt hårt och lusten att leva försvinna för ett tag. Har en då även med sig vad du har från förhållandet, så vore det nästan konstigt om du mådde helt bra. Det är okej att må dåligt! Du behöver bearbeta det, det tar olika lång tid och det gäller att hitta ett sätt som fungerar för dig.
 
Vad bra!

Får du proffessionell hjälp att hantera och bearbeta det som du har gått igenom?
Ja, det får jag. Som tur är. Både fysiskt och psykiskt. Jag tror det jobbar vampyrer på min vc, varför tappar de fem rör med blod varje gång jag har tid där annars? (Ja, jag har galghumor)
 
Skönt att höra att du hittat ett sätt av avleda! :) Kan du passa på om du känner dig lite starkare att göra dig av med rakbladen?

Börja med ett hej och se om det sedan flyter på, eller klipp och klistra ditt första inlägg här? Kanske är lättare.

Hur längesedan var det förhållandet tog slut? Jag tänker att även om en inte blivit misshandlad, så kan ett uppbrott ta väldigt hårt och lusten att leva försvinna för ett tag. Har en då även med sig vad du har från förhållandet, så vore det nästan konstigt om du mådde helt bra. Det är okej att må dåligt! Du behöver bearbeta det, det tar olika lång tid och det gäller att hitta ett sätt som fungerar för dig.
Jag har lagt undan rakbladen iaf. Kan inte göra mig av med dem än. Men de ligger inte på sängbordet.

Det vore ju något. Det är ju rätt tydligt liksom.

Jag flydde 5 februari. Så det är riktigt jävla nyss egentligen. Jag insåg när jag googlade statistik angående fällande domar att jag har en otrolig tur som fick en fällande dom inom tre månader... många får vänta i över ett år innan det väcks åtal..
 
Jag har lagt undan rakbladen iaf. Kan inte göra mig av med dem än. Men de ligger inte på sängbordet.

Det vore ju något. Det är ju rätt tydligt liksom.

Jag flydde 5 februari. Så det är riktigt jävla nyss egentligen. Jag insåg när jag googlade statistik angående fällande domar att jag har en otrolig tur som fick en fällande dom inom tre månader... många får vänta i över ett år innan det väcks åtal..

Bra att du lagt undan dem.
Det är riktigt, riktigt jävla nyss! Är det första gången du känner så här nu? När föll domen? Kan det vara så att det här är nån form av chock som kommit nu när det "är över"? Du och din kropp har levt under en enorm stress, på flera olika sätt, både under förhållandet, uppbrottet och nu även efteråt - under rättegången. Det är rätt så vanligt att en kollapsar när allt lugnat ner sig och allt kommer ifatt.

Och ja, det kan bli bra igen!

Du de där vampyrerna jobbar inte på vc by the way, de är nog hos mig på lab (dit vc skickar alla rör) ;)
 
Bumpo! En stor kram först och främst.

Vad bra att du hittade ett sätt att avleda det absolut värsta som uppstod nu i natt. Vad gör du just nu?
 
Bra att du lagt undan dem.
Det är riktigt, riktigt jävla nyss! Är det första gången du känner så här nu? När föll domen? Kan det vara så att det här är nån form av chock som kommit nu när det "är över"? Du och din kropp har levt under en enorm stress, på flera olika sätt, både under förhållandet, uppbrottet och nu även efteråt - under rättegången. Det är rätt så vanligt att en kollapsar när allt lugnat ner sig och allt kommer ifatt.

Och ja, det kan bli bra igen!

Du de där vampyrerna jobbar inte på vc by the way, de är nog hos mig på lab (dit vc skickar alla rör) ;)
Ja, jag tycker faktiskt också det. Och det är skönt att inte ha dem i ögonvrån, provocerandes, hela tiden.

Det är det ja. Borde kunna ge mig sjäkv lite utrymme för psykisk kollaps. Men jag har svårt för det.

Domen kom i tisdags förra veckan. Lite drygt en vecka kvar tills den vinner laga kraft om Kukaset inte överklagar.

Kan mycket väl vara så. Plus att jag mått oförskämt bra ett tag. Backlashen var egentligen väntad. Jag har haft självskadetankar innan men inte suicid-tankar. Ångesten är mer eller mindre alltid med mig, bara olika stark.

Spela roll var vsmpyrerna är. Jag vill ha liiiite blod själv Tack så mycket ;)
 
Bumpo! En stor kram först och främst.

Vad bra att du hittade ett sätt att avleda det absolut värsta som uppstod nu i natt. Vad gör du just nu?
Tack för kramen!

Det är jag med. Allt hängde verkligen på en väldigt skör tråd. Just nu ska jag starta med mina ångestövningar och hoppas på att få sova några timmar. Är totalt slut.
 
Tack för kramen!

Det är jag med. Allt hängde verkligen på en väldigt skör tråd. Just nu ska jag starta med mina ångestövningar och hoppas på att få sova några timmar. Är totalt slut.

Ja, och det är sannerligen inte lätt att hantera så stark ångest. Men du fixade det! Hoppas du kan ta med dig den erfarenheten även framåt i tiden.

Det låter som en bra plan tycker jag. Och det är ju inte alls konstigt att du är så utpumpad, det tämligen slukar energi att ha så hög ångest.
 
Ja, jag tycker faktiskt också det. Och det är skönt att inte ha dem i ögonvrån, provocerandes, hela tiden.

Det är det ja. Borde kunna ge mig sjäkv lite utrymme för psykisk kollaps. Men jag har svårt för det.

Domen kom i tisdags förra veckan. Lite drygt en vecka kvar tills den vinner laga kraft om Kukaset inte överklagar.

Kan mycket väl vara så. Plus att jag mått oförskämt bra ett tag. Backlashen var egentligen väntad. Jag har haft självskadetankar innan men inte suicid-tankar. Ångesten är mer eller mindre alltid med mig, bara olika stark.

Spela roll var vsmpyrerna är. Jag vill ha liiiite blod själv Tack så mycket ;)

Du får tillåta dig själv att sörja och må skit. Det kan behövas för att orka kravla upp igen sen.

5 rör är ca 1 matsked, jag tror du klarar dig utan att få blodbrist ;):D

Hoppas nu du kan få sova och att det känns lite bättre imorgon. Jag ska med försöka sova nu. Gonatt och kram!
 
Stor kram! Du är fantastiskt stark som orkar, och bara att du skriver här istället för att göra något dumt sett jag som en enorm styrka. Förstår att det kanske inte känns så. Jag kan bara säga, igen, en stor kram och jag (vi) tänker på dej!

Blir det alldeles för mycket finns ju akutpsyk (inte roligaste stället men de hjälper genom det mesta, och åtminstone här är de fantastiskt bra)
 
Gud vad duktig du är @bumpo ! Jag blir alldeles lycklig varje gång jag läser om någon som lämnat!

Det är tungt, för jävligt och hemskt. Men det blir bättre. Sen kommer det just såna dät dagar då det blir sämre, men de går också om.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 321
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp