Bukefalos 28 år!

Hur går det idag @bumpo?

304342ed8a8e91f073906dcb53303bd2.jpg
 
Skär på bara! Och låt han vinna? Nej nej nej!!!
Snälla, skriv inte så även om du skriver nej, nej direkt efter. :crazy:
Det låter som en uppmaning till att skära sig och det är precis dom tankarna som finns i huvudet innan någon skär sig.
Jag förstår att du menar tvärtom men tyvärr läser man det första - och hajar till - och det kan räcka för att rakbladet ska åka fram.

Ursäkta att jag är så jävla överkänslig! :o
Ta det inte personligt! :heart
 
Ts, får du den hjälp du behöver med vård och mediciner?
Du verkar själv ha jättebra strategier för att avleda din ångest.
Det är bra. :)

Jag tycker inte det är konstigt att du mår så dåligt efter ett sånt destruktivt förhållande. Jag kan inte riktigt föreställa mig hur hemskt det är. :crazy:
Men det måste vara bland det värsta som finns.
Att bli misshandlad i sitt hem där man ska vara trygg tillsammans med den som man lever med. :(

Kom ihåg också att det är inget fel på dig.
Det här är en reaktion på att du har varit utsatt och misshandlad. Det är den som misshandlar som det är fel på.

Styrkekramar ! :heart
 
Ts, får du den hjälp du behöver med vård och mediciner?
Du verkar själv ha jättebra strategier för att avleda din ångest.
Det är bra. :)

Jag tycker inte det är konstigt att du mår så dåligt efter ett sånt destruktivt förhållande. Jag kan inte riktigt föreställa mig hur hemskt det är. :crazy:
Men det måste vara bland det värsta som finns.
Att bli misshandlad i sitt hem där man ska vara trygg tillsammans med den som man lever med. :(

Kom ihåg också att det är inget fel på dig.
Det här är en reaktion på att du har varit utsatt och misshandlad. Det är den som misshandlar som det är fel på.

Styrkekramar ! :heart
Jg tycker att jag får det. De ångestdämpande funkar oftast. Vill inte ha stämningsstabiliserande. Strategierna funkar. Oftast. Tror jag. Eller det gör de när det är hanterbara känslor. När jag är så fast i dem att jag vacklar på kanten går det sådär. Fast än så länge är jag sårfri.

Jag tycker egentligen inte det heller. Men mina krav på mig själv tycker/säger/vrålar något helt annat. Jag måste bli av med mina prestationskrav på mig själv. De är inte sunda...

Jag är faktiskt glad att du inte kan föreställa dig det. Det Kukaset har gjort är så förbannat genomvidrigt sadistiskt elakt att det är ofattbart även för mig som blev utsatt. Insåg precis att han låg med en stor del av sin tyngd vilade mot min hals. I vår säng...

Nej, det är inte offrets fel. Någonsin. (Önskar bara att jag kunde ge mig samma free pass dom jag ger andra offer.)
 
Jg tycker att jag får det. De ångestdämpande funkar oftast. Vill inte ha stämningsstabiliserande. Strategierna funkar. Oftast. Tror jag. Eller det gör de när det är hanterbara känslor. När jag är så fast i dem att jag vacklar på kanten går det sådär. Fast än så länge är jag sårfri.

Jag tycker egentligen inte det heller. Men mina krav på mig själv tycker/säger/vrålar något helt annat. Jag måste bli av med mina prestationskrav på mig själv. De är inte sunda...

Jag är faktiskt glad att du inte kan föreställa dig det. Det Kukaset har gjort är så förbannat genomvidrigt sadistiskt elakt att det är ofattbart även för mig som blev utsatt. Insåg precis att han låg med en stor del av sin tyngd vilade mot min hals. I vår säng...

Nej, det är inte offrets fel. Någonsin. (Önskar bara att jag kunde ge mig samma free pass dom jag ger andra offer.)
Det är otroligt bra och starkt av dig att kunna stå emot så som du gör.

Du har bra inre resurser och det är verkligen något som är otroligt positivt mitt i allt elände.
Dessvärre kan det också vara precis som du säger, att dom egna kraven är för höga.
Försök föreställa dig att du är någon annan och låt den personen trösta dig och ge dig cred för att du faktiskt tar dig igenom det här och att du vågar vara mitt i ångesten. :heart
Det är så mycket enklare att fly iväg på olika sätt och att vara självdestruktiv.
Men du gör ju inte det. Du stannar ju faktiskt upp och möter det som är jobbigt.

Och, kom ihåg att det inte är ett misslyckande om du inte kan stå emot heller.
Det händer. Och sen släpper man och går vidare.
 
@bumpo Vilken mardröm du har genomlevt. Hatten av för dig som klarade av att ta dig ur förhållandet, anmäla och få exet dömt. Inte konstigt att du har ångest och behöver akut hjälp.

Jag blir riktigt upprörd over bemötandet du fått psykriatrien, min enda erfarenhet av akutpsyk är att följa en nära vän dit och hen fick ett suveränt omhändertagande och naivt nog trodde jag alla fick det.

Stor och varm kram till dig!:heartlove:
 
Det är otroligt bra och starkt av dig att kunna stå emot så som du gör.

Du har bra inre resurser och det är verkligen något som är otroligt positivt mitt i allt elände.
Dessvärre kan det också vara precis som du säger, att dom egna kraven är för höga.
Försök föreställa dig att du är någon annan och låt den personen trösta dig och ge dig cred för att du faktiskt tar dig igenom det här och att du vågar vara mitt i ångesten. :heart
Det är så mycket enklare att fly iväg på olika sätt och att vara självdestruktiv.
Men du gör ju inte det. Du stannar ju faktiskt upp och möter det som är jobbigt.

Och, kom ihåg att det inte är ett misslyckande om du inte kan stå emot heller.
Det händer. Och sen släpper man och går vidare.
Jag har kommit på att den bästa avledningen är totalt ytlig. Vill inte förstöra mina nya fina snöflingor. Men what ever works antar jag.

Jag hade ju aldrig någonsin satt samma krav på någon annan i samma sits som jag är som på mig själv. Jag tror att jag har en rätt självdestruktiv inställning till mig själv.

Jo, jag tillåter mig att vara i stunden där och då. Och det är okej att må dåligt. Även om jag fullkomligt hatar mig själv för att jag gör det.
 
@bumpo Vilken mardröm du har genomlevt. Hatten av för dig som klarade av att ta dig ur förhållandet, anmäla och få exet dömt. Inte konstigt att du har ångest och behöver akut hjälp.

Jag blir riktigt upprörd over bemötandet du fått psykriatrien, min enda erfarenhet av akutpsyk är att följa en nära vän dit och hen fick ett suveränt omhändertagande och naivt nog trodde jag alla fick det.

Stor och varm kram till dig!:heartlove:
Vet inte om mardröm är rätt ord. Jag har benämt det helvete hela tiden. Mardrömmar är ju inte på riktigt det har det här, tyvärr, varit.
Men ja, det är faktiskt en bedrift. Stundtals kan jag faktiskt berömma mig själv för det.

Ja, det var faktiskt under all kritik. Men jag är så glad varje gång jag hör att folk får hjälp.
 
Jag hade ju aldrig någonsin satt samma krav på någon annan i samma sits som jag är som på mig själv. Jag tror att jag har en rätt självdestruktiv inställning till mig själv.

Du har varit i en destruktiv relation. Detta är ju vad du lärt dig genom den relationen. Att skitsnacket är sant; du duger inte, du kan inte, du är inget värd. Det är nedbrytande, som att plocka ner en mur sten för sten. Det tar tid att bygga tillbaka. Det är tyvärr ett inlärt beteende att tugga på sig själv. Det kommer att gå, men det är tungt.

För mig hjälpte det att se mig utifrån. Om jag varit någon annan, hade jag... Och sedan handlat som om jag vore denna andra person.

Många varma tankar till dig, för att du ska orka.
 
Vet inte om mardröm är rätt ord. Jag har benämt det helvete hela tiden. Mardrömmar är ju inte på riktigt det har det här, tyvärr, varit.
Men ja, det är faktiskt en bedrift. Stundtals kan jag faktiskt berömma mig själv för det.

Ja, det var faktiskt under all kritik. Men jag är så glad varje gång jag hör att folk får hjälp.
Jag menade absolut inte att förringa det du gått igenom med ordet mardröm. Klart att det varit ett helvete och du har all rätt i världen att berömma dig själv och inte bara stundtals utan hela tiden.
 
Jag har kommit på att den bästa avledningen är totalt ytlig. Vill inte förstöra mina nya fina snöflingor. Men what ever works antar jag.

Jag hade ju aldrig någonsin satt samma krav på någon annan i samma sits som jag är som på mig själv. Jag tror att jag har en rätt självdestruktiv inställning till mig själv.

Jo, jag tillåter mig att vara i stunden där och då. Och det är okej att må dåligt. Även om jag fullkomligt hatar mig själv för att jag gör det.
Snöflingor? :confused: :D Vad är det? Nyfiken!

Det är inte konstigt att du är hård mot dig själv.
Tyvärr funkar det ofta så att när man inte blir misshandlad av någon längre så brukar man själv förutsätta att slå sig själv. :(
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 465
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Avmaskning trots nollat träckprov?
  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp