Bukefalos 28 år!

L

little_blondie

Köpte ett Horseware Rhino rain wug det grönvit rutiga och vad händer jo när jag tar av täcket från hästen så är det helt blött på insidan!! Jag är så trött på regntäcken som läcker in då jag hittills redan har bytt två andra pga av detta. Är det någon här som har samma täcke? Måste man impregnera det kanske?
Desperat behov av hjälp.
 
Jag skulle nog ha ringt och klagat...eller i alla fall frågat om det ska vara så?
 
Det kan vara kondens också som gör att det blir blött på insidan.

Gör som de andra säger tycer jag, ring och klaga!!! Horsewear är så dyra att de ska vara torra på insidan! :mad:
 
Konstigt, har aldrig varit med om det med mina horseware täcken... Jag hade definitvit ringt och klagat, och om möjligt, viljat ha ett nytt. Du kan ju ha fått ett måndagsex! :crazy:
 
Hade nästan samma problem för ett år sedan. Men jag hade tvättat mitt en gång och efter det så hade det börjat läckt.

Ringde affären som hänvisade vidare till återförsäljaren i Sverige. Jag skulle tydligen först få stå för frakten till Irland. Och om det visade sig vara mitt fel att täcket hade börjat läcka så skulle jag få betala frakt för att få det tillbaka till Sverige. Summan av det hela blev att jag behöll täcket och köpte ett nytt. Blev lika dyrt som om att skicka det fram och tillbaka (om det nu skulle vara mitt fel).

Ps vill du ha mailadressen till återförsäljaren i Sverige så har jag den.
 
Skulle börja undra lite om det inte var ett måndags ex. Jag har haft två Rambo de senaste tre åren (och inga andra utetäcken) och köpte ett Rhino wug (tjockast fodret) i vintras. Har aldrig haft läckage och inget skav heller.

Vet ej tjej som vägrar tvätta Rambo (tvättar alla andra täcken) för att de är stört omöjliga att få vatten igenom...
 
3 års garanti iallafall på mitt regntäcke därifrån. Klaga!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 433
Senast: Calmiche
·
Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 454
Senast: Ace
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 971
Senast: Yrsel
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 813
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp