J

Johlin

Kan någon hjälpa till att artbestämma detta läskiga kryp?
Kanske lite svårt att se.. Den har vingar iaf, och en jättelång läskig gaddaktig sak i bak :eek:
28902813.jpg

28902811.jpg
 
Sv: Hjälp!

Men fy så vidrigt. Jag hade definitivt inte haft sinnesnärvaro nog att fånga den i en burk om den kommit in i lägenheten min, utan flytt skrikandes :o
 
Sv: Hjälp!

Tog första bästa burk jag hittade, hade ingen lust att flytta den sen :p nu är den ute i naturen igen :)
 
Sv: Hjälp!

Eww! Sticks de med den där?

Föreställer mig hur den kommer farandes med rympan böjd under sig och gadden mot mig! :eek:
 
Sv: Hjälp!

Jag funderar på om det är sådana som börjat ta sig in i vår lägenhet, men jag har inget minne av att de har så lång stjärt. Men de verkar aggressiva de :devil:, eller extremt nyfikna. Jag har blivit jagad genom hela hallen och får smyyyga mig på dem med en burk och ett kuvert i händerna :)
 
Sv: Hjälp!

Ja, den där var ju rätt lik. Men vad heter den mer än stekel? Stekel är väl nåt samlingnamn va?
 
Sv: Hjälp!

Ja, det finns jättemånga olika steklar i Sverige. En gissning är att den är ungefär som Netelia testaceus som är en parasitstekel. (Inte nödvändigtvis den arten) Taggen är nog ett äggläggningsrör, således en hona på bilden.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mest nyfiken. Jag blev nyss tillfrågad av en flyktigt bekant om jag skulle kunna tänka mig att komma över och prata med hennes...
Svar
18
· Visningar
1 422
Senast: Sel
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
12
· Visningar
518
  • Artikel
Dagbok Det var skitnervöst att åka dit. Det var inte så jättelångt bort, men åt ett håll dit jag inte brukar åka. Tog en alimemazin. Hur som...
Svar
4
· Visningar
535
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Då och då blir jag galet törstig men jag kan dricka vatten tills jag nästan kräks men är fortfarande lika törstig. På senare tid tycker...
Svar
19
· Visningar
1 681
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp