Bukefalos 28 år!

Hjärngympa!

F

fisken

Behöver tips hur jag ska aktivera min hund de närmsta dagarna. Jag är gravid och ganska orörlig, och husse som normalt sett tränar med hunden är iväg i en vecka. Gärna tips på lite hjärngympa och övningar som får honom att tänka och bli trött, men som inte är så jobbigt för tjocka matte :D
Jag är ju hemma hela dagarna nu, så jag har tid.
Vi har en labbe på 3 år, och han är med husse ut och joggar varje dag, spårar mm. Men sånt kan ju inte jag göra i dagsläget..
 
Sv: Hjärngympa!

Gömma godis är ju inte allt för ansträngade för dig, men riktigt roligt för din hund!! :D annars kan man ju köpa en såndär "boll" med hål i som man har godis i, som hunden måste slå på bollen för att få ut något. :D :idea:
 
Sv: Hjärngympa!

KLickertränad? Jag tränade in tända lampan igår, gick jättefort eftersom han redan kan att dutt nosen i handflatan var jag än placerar den! Tog en post it lapp i handen och när det han förstod satte jag den på lampknappen, nu är det lite finslip kvar med att lära sig kommandot oxå! Idag tränade vi tillit och att sagt kommando gäller. 2 flugor i en smäll! Han låg plats medans jag stegade runt honom och sedan över hono, jättejobbigt tyckte han och nu är han helt slut ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 827
Senast: anna_panna
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 189
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 361
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp