Bukefalos 28 år!

Smoothi

Trådstartare
Jag kollar på matcherna och så slår det mig en sak. Varför finns inte orgeln med längre 🤔. Men Sverige är med än så länge om medaljerna 😀
 
Jo men den var med på ett antal VM ochså. Har för mig att den var med ett tag även i SHL
Det händer i SHL, men sällsynt (och är dessutom ingen orgel längre utan bara en slinga ”musik”). På pre-SHL-tiden vill jag minnas att det var vanligare, men då förekom också den infamösa och plågsamma plagiatperioden där mitt lag fick namnet Blue Bulls. Det är väldigt finessrikt att tid passerar, idéer från botten av människors hjärnor kasseras och saker förbättras.
 
Svaret på frågan "Varför finns inte orgeln med längre?" är att "Orgel på hockey är en typisk Nordamerikansk särart, det funkar inte riktigt på samma sätt i Europa."

Se'n att hockeystyrande i Europa från och till har tittat lite för mycket på NHL i deras hunger efter mer inkomster är en annan sak.
 
Svaret på frågan "Varför finns inte orgeln med längre?" är att "Orgel på hockey är en typisk Nordamerikansk särart, det funkar inte riktigt på samma sätt i Europa."

Se'n att hockeystyrande i Europa från och till har tittat lite för mycket på NHL i deras hunger efter mer inkomster är en annan sak.
Varför funkade det inte i Europa? Svek publiken för att det var irriterande och störande
 
Varför funkade det inte i Europa? Svek publiken för att det var irriterande och störande
Ingen njutningsfull ljudbild direkt, men jag vet inte.

Å andra sidan är det ganska mycket i nordamerikanska och europeiska traditioner när det gäller hockey som skiljer sig åt. De spelar i en minimal frusen smal badbalja medan vi har en rink som minner lite mer om bandyvidder. Och då kan man förstå att de har en större tendens att där i trängseln bli uppjagade och börja slå på varandra istället för att spela.
 
Ingen njutningsfull ljudbild direkt, men jag vet inte.

Å andra sidan är det ganska mycket i nordamerikanska och europeiska traditioner när det gäller hockey som skiljer sig åt. De spelar i en minimal frusen smal badbalja medan vi har en rink som minner lite mer om bandyvidder. Och då kan man förstå att de har en större tendens att där i trängseln bli uppjagade och börja slå på varandra istället för att spela.
Men en av orgelns uppgifter var väl att lugna ner känslorna när det blev hett så att säga
 
Men en av orgelns uppgifter var väl att lugna ner känslorna när det blev hett så att säga
Jag tror snarare orgelns uppgift är att förmedla en illusion av gamla tiders tjo och tjim och marknadsgyckel - så att den redan lite lätt förfriskade genomsnittsamerikanen detekterar förhöjd partystämning, och därmed genast går och konsumerar mer öl och popcorn.
 

Liknande trådar

Fritid Småkronorna spelar sin sista träningsmatch just nu. Det kickar igång den 26 när Sverige börjar mot Lettland och Kanada ställs mot...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: MJLee
·
Fritid Nu har VM dragit i gång. Jag är ingen fotbolls nörd men tycker att mästerskap är kul. Här kan vi diskutera allt som har med VM att göra...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
6 754
Senast: Jeffery
·
Bukefalos På ett hästforum - hur är det ens möjligt? VM för islandshästar har pågått i Holland 8 - 13 augusti, Sverige har haft ett flertal...
Svar
10
· Visningar
1 265
Senast: Migo
·
Fritid Har inte sett någon diskussion om VM som pågår just nu. Jag äcklas av hur Qatar köpte VM och hur korrupt FIFA är. Gianni Infantino var...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 668
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp