Hö till en åring

A

Angela

hej,jag undrar lite vad det ska vara för smältbart rå protein värde på ett bra hö till en åring?
Min bonde sa att vårat hö låg på ca 50 i smältbart rå protein,jag kan ingenting om just hö analyser så jag undrar om detta kan vara bra?Han sa att det var mkt bra till föl och att det var mkt protein & klöver i det.Det är ju ganska grovt och grönt,luktar & gott.
(hon äter ca 6-7kg av höet, 1,2kg havre + 4dl betfor + 0,5kg krafft breed, kalk,morötter ,per dag oxå)

Låter detta som en bra foderstat för henne?
Hon är ca 144cm hög,en hbl sto åring.Hon har alltid hållt sig fin i hullet och ej fallit ur som en del kan göra.
Mvh :confused:
 
50gSRP/kg foder är ok, det kunde vara bättre, men det går ju att komplettera upp. Var ligger energin?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 590
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Hej!! Har blivit medlem här för att kolla om ni kan hjälpa mig med tips på bra mat till min foderponny! Han är född -75 och är...
Svar
18
· Visningar
2 379
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 031
Senast: Estivuz
·
L
Hästvård ..om någon inte lyssnar när man ger tips? Min syster har en shettis som är väldigt bukig och väldigt mager över rygg och revbenen...
Svar
4
· Visningar
1 127
Senast: Kallebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp