Bukefalos 28 år!

Höbord..?

S

Sudd

Har ni några bra tips på någon enkel förvaring att ha hö i ute i hagen, nu när det börjar bli vår så blir det lite lerigt i hagen, inte mycket men det räcker för att min häst ska trampa ner höt i leran och sen vill han inte äta naturligtvis...
Vi har små rasthagar bara så det kan inte bli någon stor grej, någon enkelt att lägga höet i så det inte ligger direkt på backen..kanske med tak också utifall det börjar regna.
Tips... :idea:
 
Jag hade en gammal potatislåda till mina hästar förr. Det är ju inget tak men det funkade bra, men ta ut den ur hagen om du vill ha den kvar för det är även en jätte rolig leksak.
så nu har jag ingen potatislåda kvar :D
 
Ja, det var ju smart...jag har en rätt så stor trälåda som kanske skulle vara nåt.
Den är kanske 1m x 70cm...
Vilka mått är det ungefär på en potatislåda ??
 
Vi byggde staket på en pall ;p funkar upperligt bra, men som sagt bra leksak ochså ;p
 
Har stora plastbackar som är ca 40x60 och 30 cm djup. Fungerar jättebra. Fick dom på en affär, tror att det hade varit blommor i dem tidigare... :D
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 327
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 546
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 595
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 673
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp