Hömängd?

A

aspartam

En berättigad fråga, då jag skall köpa en bal hö från en hästkompis och gärna vill veta ungefär hur länge den räcker.

Hur mycket hö (kg, inte nävar) äter era kaniner på en dag? På en vecka? På en månad?

Tack på förhand!

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 
En berättigad fråga, då jag skall köpa en bal hö från en hästkompis och gärna vill veta ungefär hur länge den räcker.

Hur mycket hö (kg, inte nävar) äter era kaniner på en dag? På en vecka? På en månad?

Tack på förhand!

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
Till min kanin (som jag hade för lääängesen) räckte en bal på ca 14 kg i kanske 8 månader har jag för mig.
 
Jag skulle uppskatta att mina 3 dvärgvädurar äter tillsammans minst ½ kg per dag. Har aldrig vägt det med det är ungefär så mycket som fylls i en icakasse.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 422
Senast: Blyger
·
Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 387
Senast: Dopy
·
Hundträning Hej! Jag har haft min Malinois tik i ungefär en månad. Hon är nu 16 veckor gammal. Allt har fungerat jätte bra och hon lär sig otroligt...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 650
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp