Bukefalos 28 år!

Höna med rönnbär i halsen

Asa_S

Trådstartare
Slängde in rönnbär till hönsen tidigare idag och nu när jag var ut är en höna väldigt tungandad, det låter i både in- och utandning och hon har en kula en bit ner längs strupen så förmodligen sitter det ett rönnbär där. Hur gör jag nu? Finns det någon chans att man ska kunna klämma sönder bäret utifrån utan att klämma sönder strupen eller måste jag ta bort hönan :(? Går det att trycka bäret nedåt eller uppåt och hur vet jag att det inte hamnar värre till om det bara går att flytta nedåt? Bäret syns inte i gapet.
 
Sv: Höna med rönnbär i halsen

Några timmar senare var knölen borta men andningen likadan, jag kunde känna långt ner i bröstet hur det vibrerade när hon andades. Tänkte hon skulle få natten på sig då det var lite mindre ansträngt när hon satt stilla men hade inga större förhoppningar. Nu när jag var ut på morgonen låter det inget längre och hon ser ut som de andra i både andning och sätt. Så förhoppningsvis går det bra!
 
Sv: Höna med rönnbär i halsen

Jag kan inget om hönor, men kan man ringa distriksvet för råd? De är ju ändå lantdjur, så de borde ju ha kunskap om dem. Eller? :confused: Har tänkt på din höna, håller tummarna för henne nu!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
890
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 044
Övr. Hund Jag har en dansk/svensk gårdshund på cirka 1,5 år. På många sätt är hon en underbar och mysig hund men hon har vissa beteenden som jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 894
Senast: martha
·
Hästhantering Jag har filmat två urlastningar, den ena var värre än den andra. De är normala urlastningar för oss, vi vill ju givetvis det ändras så...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 176
Senast: muppia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp