Bukefalos 28 år!

Höns + Vaktlar

Blueberry

Trådstartare
Kort fråga:
Kan man ha höns och vaktlar tillsammans?
Under vilka förutsättningar fungerar det i så fall bäst?
 
Sv: Höns + Vaktlar

Vi hade höns och vaktlar tillsammans när jag var liten, jättefina vaktlar, å så vackra ägg! har några minnen kvar från de.
Men hursomhelst de fungerade jättebra. Men se till att ha tätat överalllt, och inte för stora hål i gallret om de ska gå inne i bur.
Vi hade otur med rävar och rovfåglar eftersom att vi i princip bor i skogen.
De tog en å annan. Men som sagt, de bodde tillsammans, vi hade gjort i ordning en mindre bur där inte hönsen kom in så de kunde gå undan om de kände för det. :)
 
Sv: Höns + Vaktlar

Tack för ditt svar.
Behöver jag vara orolig för att de inte kommer att vara snälla mot varandra?
 
Sv: Höns + Vaktlar

det var inga problem, så länge man kanske har något extra litet bara för dem ifall någon skulle vara dum. :)
men det är viktigt att ha plastnät (med plastöverdrag) istället för stål, eftersom de är så små och kan nästan komma igenom nätet om de blir rädda, och skadar sig lättare om det är stål.
 
Sv: Höns + Vaktlar

Vi hade det och det gick INTE bra då hade vi hedemora höns och vaktlarna blev bara nedtrampade :(

Men det beror på hur stora hönor du tänkte dig såklart ;)
 
Sv: Höns + Vaktlar

Hoppar in i tråden för jag funderar på om det går att ha japanska vaktlar (de största jag kan hitta) ihop med dv. Silkeshöns? Tänkte mig 3+3 st?
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur En kollega stövlade in på vårt kontor häromdagen och utbrast: "Hur mycket bajsar en höna?" Vi blev något förvånade, och började med...
2
Svar
21
· Visningar
3 511
Senast: Pilot
·
Övr. Djur Är det någon som har dimmer till sina höns? Jag kollade med Högberga och de har en flimmerfri ledlampa som kan kopplas till dimmer, men...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: Unafraid
·
Lantbruksdjur En av mina fina blommehönor har blivit halt. Hon stöder inte på benet, bara aningens när hon går, annars är det i luften. Jag ser inga...
Svar
3
· Visningar
2 042
Senast: Efwa
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp