Hööks transportskydd - någon med erfarenhet??

S

snofflan

Undrar om det är någon som har transportskydden, av märket Equi-Guard (629:-), från Hööks? Undrar om de är bra, sitter där de ska, skyddar bra etc.

Supertacksam för svar! :bow:
 
Om hästen står stilla hela resan funkar de mycket bra, iaf på min ponny. Fast dom satt inte kvar under lastningen... :angel:
 
Vad jag tycker så ska transportskydden vara så pass starka i materialet att hästen kan trampa på sig ( åtminstånde lite) i transporten utan att det blir slamsor av dem, och det tycker väl jag inte att de transportskydden kanske tål. Men kraften av en liten b-ponny eller en 600kg:s häst är ju lite skillnad också, så det kanske beror lite på.
Många gånger kanske hästen står mer stilla och trampar sig mindre om den slapp de där hemska, varma skydden ( i af en varm sommardag) och då är det nog till och med är bättre att låta den åka utan. :smirk:
 
Tack för svaret! Det är just därför jag undrar. Jag menar, de ska ju sitta kvar även om hästen råkar röra på sig. Det är ju det de är till för. Inte sitter de där för syns skull inte. :)
 
Tack för ditt svar! Jag tycker att ett par bra transportskydd, inte ska tåla lite utan mycket hårda påfrestningar. (Knasig mening :D) Det är hela grejen ju! :)

En extra fråga till alla: Vilka skydd är bra då? Rejäla och stabila och som tål mycket "stryk"....
 
Börjes har ett par som ser likadana ut fast svarta och de är billigare. Annars brukar väl bucas vara bra?
 
Det fiin sånna där shires på ekohallen för ca 450 kr.. :smirk: de verkar Jätte bra och stabila med bra stöd!! inte alls så billiga, bra och så finns det roliga färger :D

Sånna ska jag köpa i af!! bukas gillar inte jag.. de är bara dyra.. inte så mycket skydd om de verkligen skulle "hända" något..
 
Jag har faktiskt köpte likadana fast från BÖrjes..
alltså dom som är typ kopior på Mark Todd etc.
Jämförde med en kompis i stallet som har Jacson och dom var precis likadana! och lika bra. dom fungerar utmärkt!
 
Ska åka till Eko-hallen och kolla in dom där skydden. Vettigt pris var det också. :bump:
 
Jag har ett par höga bucas, fungerar utmärkt. Har en storhäst som iof står supersnällt i transporten. Men det ger bra skydd eftersom de går upp så långt. Plus att de andas, och känns inte supertjocka.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
639
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag tillhör en generation som växte upp med engångsbindor och tamponger som mensskydd. Alla miljövänliga flergångsalternativ som finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 227
Senast: Rosett
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 770
Senast: Sel
·
Hästhantering Har en häst som jag tidigare skrivit lm här på Buke. Hon har mycket i sitt bagage och jag har jobbat mycket för att vår relation ska bli...
2
Svar
22
· Visningar
2 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp