Hööks vår/sommar 2012

Fiorano

Trådstartare
Tråd för att diskutera nyheterna som dyker upp i butikerna, på hemsidan och framförallt katalogen:D! Egna bilder och erfarenheter av produkterna är alltid intressant!

Själv håller jag en stor tumme för att det ska komma ett snyggt remontträns! Ponnyn gillar inte engelska nosgrimmor alls, så mitt nyfyndade Callistoträns och det ursnygga Liffordtränset hänger på skampåle i sadelkammaren. Buhu.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Varför inte bara investera i en snygg remontnosgrimma?
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Jag väntar med spänning på den nya katalogen, jag hoppas de har fått in några fina dressyrschabrak den här gången!
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Jag hoppas oxå på ett snyggt remontträns med silverspännen och inåtvända spännen!
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

kl

Såg att det kommit en ny tråd gällande nyheterna så gissar att mitt inlägg hör mer hemma här än i den gamal tråden :)

Kollade på Hööks idag, de nya schabraken i orange/grönt/gult/turkost var inte snygga, lindorna var 50/50 som jag inte gillar, de andra schabraken var inte helelr någon hit direkt, de röda terrängskydden med matchande boots (som även fanns i blått) var inte ventilerade så det blir inga sådana heller, men de hade fått in ett snyggt rundsytt dressyrträns som jag gillade :D Men jag har absolut träns-förbud, så nja.... ingen hit direkt :D Men nu är nyfikenheten stillad ett tag iaf:)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Här är ännu en som hoppas på snygg remont :) Så tråkigt pussla ihop själv haha :D
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Varför inte bara investera i en snygg remontnosgrimma?

För att jag vill ha ett helt nytt träns? Och vill inte behöva köpa både ett nytt träns plus en ny remot. Men hade tänkt att spana lite på isis-sidor för att kanske hitta en snygg remont där:).
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Jag såg i Jönköping att dom precis hade fått ett svart isisträns med remontnosgrimma som var LACKAD på både nosgrimma och pannband ! ! !

Nästan så jag kunde tänka mej ett sådant även om det inte skulle finnas i brunt......

Men jag köpte ett brunt isiträns där nosgrimman satt fast i nackremmen med spännen på sidorna, fanns i svart och brunt. Inget pannband men hade en tunn rand med stenar på nosgrimman.
Kvaliten på lädret var lite olika mellan dom olika tränsen så dom får man nog köpa i butik så man får den kvalite man vill ha.
 
Senast ändrad:
Sv: Hööks vår/sommar 2012

köpte dom nya lindorna som finns under vår nyheter iallafall. Äpplegröna (fast ser limegröna ut nästan) Igentligen fattar jag inte varför jag köpte dom häromdagen, för jag tycker nog inte det är så snyggt igentligen...haha...men tillhörande schabraket i samma färg skippar jag, det var lite väl för skrikigt och...för mycket. (säger jag nu iaf...men vem vet..)
 
Senast ändrad:
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Jag såg i Jönköping att dom precis hade fått ett svart isisträns med remontnosgrimma som var LACKAD på både nosgrimma och pannband ! ! !

Oh det lät intressant!! Får lämna in det bara och få en käkrem ditsatt så att man får tävla med det:).
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Usch, låter inte lockande med massor med neonfärger :o
Petrolblått och lila hade jag hoppats på. Blå terrängskydd kan kanske vara intressant om det är en bra färg och hållbarare modell än dom som fanns innan.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Neon känns som de är efter med.. Catago har ju kört det nu en säsong samt en del pannband med det, sen Scapa schabrak i neoniga färger.. så man har sett sig mätt på neon i hästbutikerna :p
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Fast jag tyckte inte det var riktigt neon-färger, snarare lite åt det pastelliga hållet eller vad man ska säga. De va ju för mörka för att vara pastell, men de var inte så skrikigt i färgerna som neon är. Svårt att förklara, men det gula tyckte jag var vanligt gult typ, och det gröna äppelgrönt, inte neon-gult eller neon-grönt :D

Nu svammlar jag massa :D
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Det var riktigt snyggt! Nosgrimman var bred, ungefär som på Lifford och Artemis, men jag har för mig att det var "rundad" nosgrimma och inte platt som på de andra. Mer som det tränset som kom innan jul med blingpannband. Minns inte om det var tyglar till, men det fanns i brunt! Riktigt snyggt var det! :) kan nog passa bra till din sadel ;)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Åh!!
Jag som trodde jag va tvungen att vänta till GHS!
Men ja ska inte in till JKPG direkt på ett tag, å när jag va där i lördags fanns inget sånt inne!! =(
Synd att ja inte är på väg ner till er då...
(OT, men hur går det med du-vet-vad?? )
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Du får komma ner och hälsa på bara för tränsets skull :D Vi ska ju ha indoor eventing på bökeberg i feb, kanske kan vara ngt?
(Det är olidligt spännande, vi väntar svar från säljaren, en har budat över oss, men vi har nog lättare att sälja, så vi får se helt eneklt, jag hoppas!! :D )
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Ojojoj, här hålls det tumme!!
HAhaha, tänk dig den konversationen med med Martin... *jo, jag tänkte vi skulle köpa ett träns... i skåne! =)*
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Tog lite bilder idag på vad jag tror kan vara vår-nyheter. ;)

IMG_2650.jpg


IMG_2651.jpg


IMG_2653.jpg


IMG_2654.jpg


IMG_2655.jpg


IMG_2656.jpg


IMG_2658.jpg


IMG_2659.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp