Hörlurar till flygresa att koppla in i ombordunderhållningen

Cattis_E

Trådstartare
Ja, som rubriken.

Google är inte min vän.

Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering

Sist jag flög över Atlanten för fyra år sedan behövde man såvitt jag minns hörlurar med sladd och adapter för att kunna använda dem i ombordsyatemet.

Problemet är att jag vid min googling bara får upp trådlösa hörlurar.
För säkert 10 år sedan hade jag ett par enklare med sladd och brusreducering som jag gillade att ha på flyget.
Finns ens sådant att få tag på idag, utan att bli ruinerad?
Adapter såg jag någonstans men tar gärna tips där med.

Behöver kunna köpas i butik, lite snålt med tid för att beställa.
 
Min trådlösa brusreducerande over ear lurar från Sony kom med en sladd man kan koppla in vid behov. Adapter vet jag däremot inget om.
 
Jag har Bose QuietComfort 20 Acoustic när jag flyger. Svinbra. Vet inte om de finns längre dock? Annars kan du köpa en liten blue tooth adapter att sätta i flygplanets USB och sen koppla upp dina vanliga lurar, ljudet kan dock svaja en del då.

 
Tack alla!
Nu har jag lite uppslag i alla fall så får jag se vad jag får tag på.

Jag föredrar in-ear, annars får jag ofta ont på de yttre delarna av öronen.
 
Tack alla!
Nu har jag lite uppslag i alla fall så får jag se vad jag får tag på.

Jag hade åkt till Kjell & Co och pratat med dem om vad jag behöver. De brukar alltid vara kunniga och trevliga. Jag köpte mina Sony trådlösa (med tillhörande sladd jag kan koppla in vid behov) där.
 
Jag har Bose QuietComfort 20 Acoustic när jag flyger. Svinbra. Vet inte om de finns längre dock? Annars kan du köpa en liten blue tooth adapter att sätta i flygplanets USB och sen koppla upp dina vanliga lurar, ljudet kan dock svaja en del då.

Har alla flygplanen usb nu då? Förr var det väl en sådan analog port med två piggar. Känns som hundra år sen jag flög, men jag gjorde det faktiskt för 4 år sedan samma sträcka och bolag.
Gången innan det jag flög transatlantiskt var nog tre år innan det...
 
Jag hade åkt till Kjell & Co och pratat med dem om vad jag behöver. De brukar alltid vara kunniga och trevliga. Jag köpte mina Sony trådlösa (med tillhörande sladd jag kan koppla in vid behov) där.
Håller med om Kjell och Co., de beukar vara bra.
Tyvärr ligger det på andra sidan min näst närmaste stad och jag jobbar hela helgen. Men får göra det på måndag helt enkelt.
Försökte kolla lite snabbt på elgiganten och netonnet men hittade inget. Å andra sidan är jag lite småstressad i huvudet just nu så kan likväl ha missat.
 
Håller med om Kjell och Co., de beukar vara bra.
Tyvärr ligger det på andra sidan min näst närmaste stad och jag jobbar hela helgen. Men får göra det på måndag helt enkelt.
Försökte kolla lite snabbt på elgiganten och netonnet men hittade inget. Å andra sidan är jag lite småstressad i huvudet just nu så kan likväl ha missat.

Jag tror att många av de som ser trådlösa ut har en sladd man kan koppla in.

T.ex. den här: https://www.elgiganten.se/product/t...b910n-tradlosa-over-ear-horlurar-svart/360142

Där står det specificerat att det finns sladd man kan koppla in så att den går att koppla in till ett 3,5 mm uttag.
 
@Cattis_E Vilket bolag ska du flyga?

De flesta har USB vid skärmen och för hörlurar bara den runda vanliga ingången som var på telefoner förut. De lurarna har jag kan man vara sticka in.
 
Nu blir jag förvirrad, jag har använt mina helt vanliga hörlurar som jag har till min mobil, med sladd. Långflög senast för 1.5år sen. Har det ändrats? Ska flyga långt igen om en dryg månad så behöver ju också lösa det om mina vanliga inte funkar längre. :confused:
 
Nu blir jag förvirrad, jag har använt mina helt vanliga hörlurar som jag har till min mobil, med sladd. Långflög senast för 1.5år sen. Har det ändrats? Ska flyga långt igen om en dryg månad så behöver ju också lösa det om mina vanliga inte funkar längre. :confused:

Har de funkat i flygets eget underhållningssystem? Jag tycker att man alltid behöver köpa en liten adapter (för dyra pengar) för att kunna använda sina egna lurar i flygets uttag.
 
Har de funkat i flygets eget underhållningssystem? Jag tycker att man alltid behöver köpa en liten adapter (för dyra pengar) för att kunna använda sina egna lurar i flygets uttag.
Ja, det har varit till deras system ja. Förr behövde man använda deras egna hemska hörlurar, alt adapter, men senaste åren har det funkat med egna.
 
Ja, det har varit till deras system ja. Förr behövde man använda deras egna hemska hörlurar, alt adapter, men senaste åren har det funkat med egna.

Ok, men nu ville ju TS ha brusreducerande lurar också och har erfarenhet från några sen att då behövdes det adapter.
 
Alltså det behövs adapter om du använder dina lurar som du har till mobilen i vanliga fall OM du har en hyfsat ny mobil där uttaget är platt. Har du gamla lurar med en "rund pinne" så fungerar de i de flesta flygbolags inflight system.
De supergamla lurarna på plan med två pinnar har jag inte sett på 5-6 år.
Har flugit till USA med SAS, Delta, Iceland Air och Norwiegan senaste åren.
@Kirre @Cattis_E
 
51629965-15B2-45F4-B201-4D92E1723741.jpeg

Detta funkar på flyg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp