Hörlurar till flygresa att koppla in i ombordunderhållningen

Alltså det behövs adapter om du använder dina lurar som du har till mobilen i vanliga fall OM du har en hyfsat ny mobil där uttaget är platt. Har du gamla lurar med en "rund pinne" så fungerar de i de flesta flygbolags inflight system.
De supergamla lurarna på plan med två pinnar har jag inte sett på 5-6 år.
Har flugit till USA med SAS, Delta, Iceland Air och Norwiegan senaste åren.
@Kirre @Cattis_E
Tack, då hade jag inte helt tappat det. Det är såna "vanliga", idag då, gamla hörlurar jag syftar på, med en pinne. 😁
 
Tack, då hade jag inte helt tappat det. Det är såna "vanliga", idag då, gamla hörlurar jag syftar på, med en pinne. 😁
Jag har ett vagt minne av att vi haft sådana med en pinne med när jag flugit. Men också att vi haft adapter för länge sedan och så såg jag att sådan adapter fanns att köpa än. Så jag blev förvirrad 🙈.
Ja, det är ju sådana gamla vanliga jag tänkte att jag ville köpa 😅.
 
American airlines

Jag skulle definitivt kontakta American och fraga vilken sorts anslutning de har.

Har de funkat i flygets eget underhållningssystem? Jag tycker att man alltid behöver köpa en liten adapter (för dyra pengar) för att kunna använda sina egna lurar i flygets uttag.

Nu har jag mest flugit domestic med Amerikanska bolag och Europeiska bolag "over seas", men jag har aldrig ens hort talas om att anvanda en adapter. Sedan 20 ar sedan (formodligen mycket mer) har det rackt att ha horlurar for ett vanligt uttag som @Jfrelin visade pa bild ovanfor. Det ar mycket lange sedan jag sag ett konstigt "flygplans uttag" pa en resa.
 
Jag skulle definitivt kontakta American och fraga vilken sorts anslutning de har.



Nu har jag mest flugit domestic med Amerikanska bolag och Europeiska bolag "over seas", men jag har aldrig ens hort talas om att anvanda en adapter. Sedan 20 ar sedan (formodligen mycket mer) har det rackt att ha horlurar for ett vanligt uttag som @Jfrelin visade pa bild ovanfor. Det ar mycket lange sedan jag sag ett konstigt "flygplans uttag" pa en resa.

Jag har inte använt nåt annat än min mobil på länge så jag vet inte alls.
 
Intressant att den har två pinnar då? Om det är en som krävs?
Förvirrande detta.
Men nä, jag vill nog ha sladd som sagt.
Tror det är för att de ska kunna funka om det är ett gammalt plan hahaha man verkar kunna fälla ut en eller 2 pinnar. Fanns ju flera andra och de hade bara 1 pinne.
 
När jag har åkt flyg då långt att de har filmskärm vid stolen har det också ingått hörlurar. Men det är kanske olika för olika bolag?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp