Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.

Speciella_tina

Trådstartare
Fler än jag som ska ha bebis i höst? Jag plussade helt oväntat i onsdags! Jag och maken har nog inte haft sex mer än två gånger den senaste månaden, men det räcker ju med en gång om det är rätt gång!

Det började med att det högg till i äggstockarna när jag jobbade i tisdags, och sen när jag körde hem hade jag ont i korsryggen. Då kom jag ihåg att jag hade en del hugg i ena äggstocken när jag var gravid, och ont i korsryggen hade jag hela tiden, så jag svängde inom och köpte ett test. Trodde att jag inbillade mig, men tyckte det var lika bra att kolla. Så på onsdagsmorgonen testade jag, och visst var jag gravid! Så i slutet av september väntas här syskon!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Höstföräldrar 2112

Grattis! Har tyvärr ingen bebis på gång :( men ville bara gratta ändå!
 
Sv: Höstföräldrar 2112

Tack så mycket! Jag hoppas verkligen att lilla fröet stannar, jag förtjänar ett bra år med tanke på hur dåligt förra året var för mig. Försöker ni bli med barn igen? Hoppas det tar sig i så fall. Kram
 
Sv: Höstföräldrar 2112

2112 blir det nog inga barn här iaf.. lever jag då så lär jag inte vara fertil...

Däremot i år 2012 så växer ngt där inne, och jag hoppa det stannar kvar där i åtta-nio månader till =) men inte hundra år :angel:
 
Sv: Höstföräldrar 2112

Haha oj! Får man skylla på att man är aptrött och har en busig tvååring i soffan? Hahaha, snacka om att vara gravid länge!
 
Sv: Höstföräldrar 2012

När vi pratat om det, vi är tre tjejer inne på en annan liten tråd som skall ha i höst, vi tänkte starta denna tråden fast om ett litet tag men nu han du före :rofl:

vi har pratat lite inne på tråden om graviditets test men nu kan vi ju förtsätta här inne eller hur patron och inredningstok ?

Jag skall iallafall ha i oktober och skall på mitt första inskrivningsmöte nu den 13 feb. Hade min sista mens 27 dec och så det kommer väl bli första veckan i okt som det blir beräknat igen (min första dotter var med beräknad 5 okt) :p

Så grattis till pluset :love:
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Jag ska på inskrivning den 15 nu och jag hade sista mensen den 30 dec, så bör vara första veckan i okt som gäller om det går bra =)
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Hehe, ja jag blev lite ivrig! Grattis till era plus, vad roligt att vi är några som ska ha, och oktober för oss allihopa? Bm:s uträkning säger 29 september för mig, men själv räknar jag med att bli framflyttad en vecka, brukar ha ca 32-34 dagars cykel. Jag ska på inskrivningsmöte den 6 mars.
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Här vill jag vara med! Har vetat on det iett par veckor nu. Ska till barnmorskan på tisdag. Var gravid i höstas men det slutade tyvärr i missfall. Hoppas att denna vill stanna kvar där inne tills det är dags!
 
Sv: Höstföräldrar 2112

Tack så mycket! Jag hoppas verkligen att lilla fröet stannar, jag förtjänar ett bra år med tanke på hur dåligt förra året var för mig. Försöker ni bli med barn igen? Hoppas det tar sig i så fall. Kram

Min dotter kom ju till efter många år, och vi har egentligen försökt igen sen hon föddes. Hon blir 4 nu. Så vi får se när vi ger upp :). Vi har ju fått högsta vinsten en gång iallafall!
 
Sv: Höstföräldrar 2112

Ja, det minns jag. Ni fick verkligen högsta vinsten, hon är en underbaring! Hoppas det blir en till bebis för er!
 
Sv: Höstföräldrar 2112

Här gör det ont i tuttarna så det räcker och blir över, och dessutom mår jag illa idag. Har ni andra några symptom?
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Jo brösten skall vi inte tala om hur ont dom gör, haft det i flera dagar och kommer även lite genomskinlig vätska ur dom.


Har dock inte kännt av något illa mående men det hade jag inte mycket alls med indra heller, kanske bara några dagar under hela graviditeten.
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Hej! Nu e jag här inne ist!

För er andra som inte var i min andra tråd så är jag jätte osäker på hur långt gången jag är. Plussade 31/1 och på CB testet stod det 2-3 veckor. Har insett nu att det är från själva befrukningen så jag borde vara i 4-6 ung? Däremot känns det som att jag är längre gången när man tittar på alla symptom ;)

Jag är jätte öm i brösten, bröstvårtorna är sjukligt känsliga så dom är mer eller mindre styva hela tiden och det KLIAR när man rör sig och de gnids mod BHn. Jag är super vimsig, helt sjukligt trött, illamåendes, saknar aptit och har trög mage. Till och från har jag svajigt humör, men jag vette tusan om jag kan skylla det på graviditeten ;)

För oss var detta planerat... Vi har inte skyddat oss mer än med avbrutet på flera år då vi inte gillar kondom och jag vill inte äta ppiller. Vi slutade med avbrutet för tre månader sedan, men försökte aldrig pricka in ÄL utan resonerade mest "händer det så händer det". Tredje gången lyckades vi pricka in ÄL en gång och haha det funkade.

Nu har jag en bokad tid den 15de för ett VUL för att se hur långt gången jag är. Jag har verkligen INGEN koll så jag brukar ha väldigt oregelbunden mens och inför att vi började "försöka" så ville jag bli hysterisk kring ÄL eller BIM så jag kopplade bort helt. ;)

Det här blir vårt första barn om allt går vägen. Det känns helt overkligt och jag har inte gått och stressat upp mig... än.. Ni andra?
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Nä, jag mådde inte alls illa med Tuva, och idag har det varit lugnt, så jag hoppas det var en engångsföreteelse! Men aj, mina boppar! Bröstvårtorna är redan mycket större och aj så känsliga!
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Hej! Nu e jag här inne ist!

För er andra som inte var i min andra tråd så är jag jätte osäker på hur långt gången jag är. Plussade 31/1 och på CB testet stod det 2-3 veckor. Har insett nu att det är från själva befrukningen så jag borde vara i 4-6 ung? Däremot känns det som att jag är längre gången när man tittar på alla symptom ;)

Jag plussade några dagar efter dig, och på mitt test stod det också 2-3 veckor. Precis som du säger så är det från att befruktningen ägde rum, så lägg på två veckor om du har en normal cykel!

Man kan få symptom tidigt, jag har också jättekänsliga bröstvårtor, ont i ligamenten som håller upp livmodern och ont i svanken.Trött brukar man nog vara i denna tiden av graviditeten, samma sak med illamåendet!


Jag är jätte öm i brösten, bröstvårtorna är sjukligt känsliga så dom är mer eller mindre styva hela tiden och det KLIAR när man rör sig och de gnids mod BHn. Jag är super vimsig, helt sjukligt trött, illamåendes, saknar aptit och har trög mage. Till och från har jag svajigt humör, men jag vette tusan om jag kan skylla det på graviditeten ;)

För oss var detta planerat... Vi har inte skyddat oss mer än med avbrutet på flera år då vi inte gillar kondom och jag vill inte äta ppiller. Vi slutade med avbrutet för tre månader sedan, men försökte aldrig pricka in ÄL utan resonerade mest "händer det så händer det". Tredje gången lyckades vi pricka in ÄL en gång och haha det funkade.

Nu har jag en bokad tid den 15de för ett VUL för att se hur långt gången jag är. Jag har verkligen INGEN koll så jag brukar ha väldigt oregelbunden mens och inför att vi började "försöka" så ville jag bli hysterisk kring ÄL eller BIM så jag kopplade bort helt. ;)

Det här blir vårt första barn om allt går vägen. Det känns helt overkligt och jag har inte gått och stressat upp mig... än.. Ni andra?

Det här blir vårt andra barn, och jo, jag har hunnit börja stressa upp mig! Framförallt är det missfallsrisken jag stressar upp mig över, och möjligheten att det skulle vara tomt!
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Mm, jag fick endel symptom ung en vecka innan jag testade men så fort jag plussat så hittade jag många fler symptom.. vilket min sambo har väldigt roligt åt :p

Tyvärr har jag ju oregelbunden mens, och ingen som helst koll på när jag hade den senast, men jag tror iaf jag hade den innan jul.. men det kan va helt fel.. vi avvaktar till nästa vecka när vi får något vettigare besked..

När berättar ni för familjen? Jag jobbar nära min mamma och har redan vart på väg att försäga mig haha!

MF oroar jag mig inte överdrivet mycket över, men jag är helt klart nervös. Så fort jag känner att jag har en flytning vill jag springa på toa och kolla att det inte är blod. I övrigt är jag nog rätt lugn. Det här känns helt klart för overkligt ^^
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Mina symptom är brösten som ömmar.. spec på morgonen eftersom jag envisas med att sova på mage.. :confused:

Sen har jag haft lite värk i nederdelen av magen, men det är bättre nu..

Yr är jag ibland, men det var jag även innan graviditeten.


Allt känns helt overkligt.. jag funderar mkt på när jag kommer fatta att det faktiskt är ngt där inne.. jag tycker det är så märkligt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 998
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 608
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ Jag måste bara få gnälla. Tror inte jag kan få några bra råd ändå om jag ska vara ärlig. Min kropp är världens skitstövel. Den har...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
19 329
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp