Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Mina symptom är brösten som ömmar.. spec på morgonen eftersom jag envisas med att sova på mage.. :confused:

Sen har jag haft lite värk i nederdelen av magen, men det är bättre nu..

Yr är jag ibland, men det var jag även innan graviditeten.


Allt känns helt overkligt.. jag funderar mkt på när jag kommer fatta att det faktiskt är ngt där inne.. jag tycker det är så märkligt

overkligt, det är verkligen bara förnamnet! men jag har övergått till att bli rädd och ledsen :angel: kaaanske kan erkänna att det är UPP och NER just nu. idag har jag suttit i hemlighet på jobbet och grinat över att mitt bröllop inte blir som jag tänkt mig pga graviditeten, och att jag inte kommer kunna rida så mycket som jag vill efter att bäbin kommit. Jag förstår ju att ridningen antagligen kommer kännas helt oviktig DÅ, men nu är det lite JAG (det är ju allt jag gör *nörd* ;)) och eftersom bäbin känns så himla overklig så ser jag just nu bara förlusten av ridningen... haha känner mig helt awful som känner så.. men det skiter jag i just nu, det är något jag lovat mig själv miljoner gånger.. att det ska vara helt okej att känna (mer eller mindre) vad som helst kring graviditeten och barnet. Jag är så trött på alla som låssas som att allt med barn bara är små rosa puffiga moln.. det vore ju trevligt om det var så.. men av någon anledning blir jag skeptisk ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2012

vet nån vad "riktlinjerna" säger om när man ska berätta för familjen?
v 12 är det ju för vänner..
vi hade tänkt säga det till sambons mamma när vi firar sambons födelsedag. det är lite speciellt, jag har lovat min svärmor att berätta FÖRST för henne, för hon kände sig lite "utanför" när sambons bror fick barn och de vände sig ffa till hennes (hans frus) föräldrar.. så jag tänkte få henne att känna sig extra speciell genom att säga det vid ett tillfälle när även mina föräldrar är där, men att hon inte får säga något för att dom inte vet ;)
dagen efter kommer min familj vara samlade hos min bror då hans dotter fyller år, så jag tänkte säga det då...
då vet vi ju också hur långt gången jag är.. det är inte nu i helgen, utan nästa.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Höstföräldrar 2012

Jag berättade för familjen samtidigt som jag plussade både denna och förra gången. Om det skulle gå fel vill jag ha deras stöd, och jag vill att de ska veta varför jag är nere.
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Vi skulle också gifta oss, men flyttar det till "bättre" tider =)
 
Sv: Höstföräldrar 2012

mm jag förstår, vi vill dock vara gifta när barnet kommer pga alla juridiska och praktiska grejer..
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Jag har berättat det för mina föräldrar och mina syskon och er här på buke såklart när jag nästan plusade. Men annars väntar vi med att berätta för alla andra tills vi är i ca v12 har vi bestämmt, fast sambon har inte sakt det till sina föräldrar ännu men det kommer nog vilken dag som helst.

Vi har ju med planer på att gifta oss eftersom vi är förlovade men det får nog ta och vänta lite tills allt annat är klart med bäbis m,m :p
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Jag är vill också vara med i den här tråden! Gjorde ett positivt graviditetstest i förrgår men kunde inte riktigt tro mina ögon så jag gjorde ett nytt igår. Och det verkar faktiskt som om det är en bulle i ugnen :banana:

Hade nästan gett upp hoppet efter fyra års försök så nu kan ni väl hålla tummarna för att allt går bra :)
 
Sv: Höstföräldrar 2012

men wow! grattis!!! håller alla alla tummar och tår för er!
vet du hur långt gången du är? :laugh:
 
Sv: Höstföräldrar 2012

En stor varm choklad senare mår jag mer än lovligt illa... Kan inte minnas att jag mådde så här illa förra gången
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Tack så väldigt mycket :) Jag hade sista mensen 4 januari så i vecka 5 eller 6 tror jag, har inte riktigt regelbunden mens så jag har inte stenkoll på ägglossningen.
Känns lite overkligt fortfarande, helst vill man ju berätta för alla men det är kanske konstigt så här tidigt så jag får försöka hålla mig :D
 
Sv: Höstföräldrar 2012

ja det är verkligen jätte overkligt.. just nu känns det ju verkligen jätte konstigt eftersom jag inte känner mig gravid.. de enda jag känner är att jag mår illa ibland, är trött och har ont i brösten.. det kan man ju va trotts att man inte är gravid.. jag fattar ju att det hänger ihop men jag går inte runt och känner mig gravid sas.. förstår du vad jag menar? :p
det kanske känns mer verkligt när magen börjat växa och man känt sparkar osv..

sitter och försöker läsa runt lite.. det känns bara absurt.. någonstans vill jag iaf vara lite förberedd, men jag vill inte heller planera för mycket... men och andra sidan vet jag att de är lite typiskt mig att helt plötsligt så där i 9de månaden och ba "hoppsan" ^^ försöker kika runt lite, men det känns för långt bort för att titta på allvar...
 
Sv: Höstföräldrar 2012

peppar peppar så mår jag inte särskillt illa faktiskt.. ibland gör jag det, men helt klart hanterbart.
iof har jag lite i bagaget.. när ja va liten så blev jag magsjuk och slutade aldrig kräkas.. så fort jag mådde lite lite illa så kräktes jag för jag visste att det blev bättre.. slutade inte så jag blev uttorkad och hamnade på sjukhus.. för att komma ur det så fick jag helt enkelt inte kräkas utan mamma skällde arg på mig.. (vilket såklart var förståligt) men det sitter i, så nu gör jag fortfarande allt för att inte kräkas. Tom när jag blir matförgiftad och vaknar mitt i nätterna av AKUT illamående, så försöker jag somna om och sova bort illamåendet... haha slutar oftast i katastrof istället ^^ haha nu lät det som att de händer jätte ofta, det gör det inte ;) men min gräns för när det är dags att kräkas är rätt långt borta sas.

tröttheten har blivit bättre, det blev den för ett par dagar sedan. pendlar långt till jobbet och sov alltid en halvtimme på morgonen på tåget till jobbet och en halvtimme hem och orkade inte engagera mig nämnvärt i stallet hemma.. de senaste dagarna har jag inte kunnat sova på tåget hem trotts att jag försökt :)

Brösten däremot, dom gör fortfarande ont och är gigantiska.. fy fan va stora dom kommer bli när de kommer vara fyllda med mjölk också.. jag kommer promenera runt som värsta sillisbruden :D
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Jag förstår vad du menar tror jag :) Det som känns konstigast tror jag är att allt mer eller mindre är som vanligt. På nåt konstigt sätt har jag inbillat mig att hela världen skulle blir annorlunda :o

Att det verkligen kommer en bebis känns helt overkligt, känns som om jag skulle vilja snabbspola ett några veckor fram i tiden till den berömda vecka 12 :p

Men jag har surfat runt och kollat efter barnvagn måste jag erkänna, jag vill gärna ha ekologiska kläder och såklart även till bebben så jag googlade efter en ekologisk vagn, trodde inte att det skulle finnas men det fanns faktiskt :) Dock kommer det inte bli något köp förrän tidigast i sommar, skulle kännas så hemskt om man hade köpt en massa saker i onödan...
 
Sv: Höstföräldrar 2012

ja det känns mer eller mindre precis som vanligt, man springer ju inte runt och känner sig ap gravid än lixom.. ^^ det är ju inte så att man riktigt än kan ställa sig och säga "det är så underbart att vara gravid" allt är ju precis som för två månader sedan...

försökte googla efter barnvagn idag också faktikst.. mest för att bli "van" att snurra runt bland alla bäbissidor sas. jag blev helt matt, allt kändes så ostrukturerat och alla tester var bara massa brödtext = jag orkade inte haha.

tyvärr är jag inte en så god människa att jag prioriterar ekologiska kläder och prylar, (jag bryr mig mest om djuren, så jag prioriterar KRAV) men jag har några krav på vagnen eftersom vi bor på en gård på landet.. det funkar ju inte med den vagnen min brorson hade, hahahaha, jag passade honom och vi gick ut på en promenad en vinterdag.. haha de små plasthjulen (som var perfekta där min bror bodde inne i stan) hoppade som gutaperkabollar över vägen och det var helt fruktansvärt att putta vagnen! jag behöver stora terrängdäck i gummi! sen vill jag inte ha en för stor vagn och inte de där spaceade vagnarna som är två meter höga, en halv meter korta så de ser ut som att de ska tippa när som.. jg vill ha en vagn, en normal sådan ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Ja efter den berömda vecka 12 känns det verkligen som man är gravid på riktigt. Det har nog med att man för första gången får se sin lilla bäbis och allt blir verkligt för en, eller så var det för mig och mitt första barn.

Patron:

Ja jag har med börjar kolla lite smått på vagn för jag känner att jag behöver ha en ny nu när man bor på landet med lera och ojämna vägunderlag. Har kvar min vagn från Indra men känner att den kan man ha i reserv eller nått. Finns ju inget roligare att sitta och välja ut saker som man sen skall köpa. Dock känner jag väl att det är lite tidigt ännu för finns ju alltid en risk när man är så tidigt i graviditeten.

Sen har jag och sambon pratat mycket om vi skall kolla könet eller inte på sista ultraljudet och vi har kommit fram till att vi inte gör det utan det får bli en överraskning på förlossningen.
Jag kollade inte upp vad det skulle bli när jag var gravid sist.

Har ni börjar prata om ifall ni vill ha reda på vad det skall bli eller ej??
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Nej men jag kollar inte med blodigt allvar sas, jag brukar inte riktigt surfa runt bland barnsiterna så det är mest för att jag ska börja känna mig hemma så jag ve vart vi ska leta när detär dags..

Ang kön så ja, jag har velat ha en flicka sen jag var typ... 14?.. Nu är ju allt väldigt overkligt fortfarande och jag fattar att jag kommer bli lika glad över en pojk, men jag har alltid sagt tidigare (innan vi ens var i närheten av barnplaner) att jag skulle kolla för att ha ett tag på mig att ställa mig in på att det är en kille.. I mina drömmar om barn har det alltid varit en flicka... Haha det låter säkert helt galet men js, det är sanningen.. Och jag ar lovat mig själv att oavsett vad jag känner, så är det okej att känna det. Jag har ingen lust att försöka lura mig själv att jag kommer bli en "chabby chic-morsa" som vi kallar dom här hemma. Livet är Lixom inte perfekt och jag tror inte man blir lycklig förens man vågar erkänna det... Men men, det är ju en annnan saga ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2012

jag har alltid med velat ha en flicka fast när man började närma sig slutet av graviditeten så kändes det som det inte spelade någon roll vad det blir utan man kommer självklart älska sitt barn fast det blir en tjej/kille. Det är nog mammakänslorna som sätter igång då så jag tror du kommer bli lika glad för vad det än blir, som sakt man kan ju alltid önska lite mer :p

Denna gången önskar jag att det blir en liten kille för har ju redan en tjej sen innan och en lille bror skulle hon nog vilja ha :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 025
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 672
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ Jag måste bara få gnälla. Tror inte jag kan få några bra råd ändå om jag ska vara ärlig. Min kropp är världens skitstövel. Den har...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
19 374
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp