Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu jinxar ja väl mig själv men. :nailbiting: Jag börjar. Vågar dock inte ta ut något än då jag fick 3 missfall innan första barnet. Hon är nu 1,5 år ganska precis.

September
9/9 - sandra87_, andra barnet, 28 år


Fyll gärna på så jag slipper vara så ensam. :o
 
Det är tidigt här med men vi är positiva och tänker att vi väntar barn just nu och det som sker, det sker. Är i gravidvecka 5.

September
9/9 - sandra87_, andra barnet, 28 år
20/9 - viadukt, första barnet, 29 år
 
Fyller på, tidigt här också, v5 (4+5). Ska på första hälsomötet på onsdag!

September
9/9 - sandra87_, andra barnet, 28 år
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
20/9 - viadukt, första barnet, 29 år
 
Har ni några symptom än? Jag har mått illa men det har varit hanterbart. Tills imorse.. Då fick jag minsann krama toan. :yuck:
Om man ska vara positiv så hann det aldrig gå så långt att jag spydde vid något av missfallen utan det var bara vid sista graviditeten som gick vägen som jag spydde. Men då spydde ja läänge.. :grin:
Sen tycker jag att magen spänner såpass att jag får knäppa upp byxorna nästan på kvällarna. :o
Redan liksom. Borde bara vara typ 5+6 idag om jag har räknat rätt. :eek:
 
Jag märker inte av så himla mycket, tror jag. Men jag märker att min kropp har ändrat lite rutiner senaste veckan. Har helt plötsligt börjat vakna 15-30 min tidigare varje dag än vad min klocka ringer, pigg dessutom O_o. Det har inte hänt vad jag kan minnas så länge jag har jobbat på mitt nuvarande jobb. Klockan ringer mellan 5.30-6.00... Har även behövt gå på toaletten och kissa oftare än vad jag brukar. Har en lång historia med magproblem och känner min mage utan och innan och tycker mig ha känt lite som små stickningar senaste dagarna men troligtvis bara inbillning, det är hur som en känsla som jag inte alls känner igen. Hur tidigt kan man egentligen känna att det är något på G där nere?

Tycker de här första veckorna känns lite småjobbiga, blandade känslor med att ha fått ett plus och samtidigt tankarna på allt som kan hända längs vägen. Men som någon skrev i någon tidigare tråd så hör det väl till livet från och med nu, när ena oron är ur vägen så kommer nästa :p

Hoppas vi, och många fler, får följas åt till i höst :love:
 
Upplever inte heller några tydliga symtom, vill gärna att något ska komma framöver så det kanske känns lite mer verkligt. Känns så otroligt overkligt att något ska leva och växa inuti en :nailbiting:

När brukar man ringa MVC?
 
Jag hade inte så starka symptom så tidigt förra gången vad jag vill minnas. Kanske beror på att det inte är så länge sen sist så kroppen känner igen det och drar på stora växlar direkt? :cool:

Ang oron är det så svårt att släppa den. Sen när ungen är ute oroar man sig för en massa annat istället. :p

Jag kände rörelser runt v. 13 sist. Då var det mest fladder. Har dock förstått att det är ganska ovanligt att känna något så tidigt. Brukar väl vara vanligast framåt v18-20 har jag för mig?

Jag ringde MVC ganska direkt och har varit på hälsosamtal. Inskrivning den 28 e januari. Men det är nog lite olika. Jag hade väntat lite om det inte var för att jag skulle på lite olika undersökningar som jag var tvungen att fråga om jag kunde göra trots graviditet.
 
Bf 17/9 om allt går vägen :-)

Har två underbara skitungar sen innan födda november -10 och juli -12, så ett litet hopp, det ville inte ta sig o jag har varit sjuk :-)

Mår fruktansvärt illa
 
@Mirifax
Lägger till dig på listan :)

September
9/9 - sandra87_, andra barnet, 28 år
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
17/9 - Mirifax, tredje barnet
20/9 - viadukt, första barnet, 29 år
 
På riktigt, jag har bara hört att man blir trött vid gravidititer. Det är jag så det räcker och blir över från början, det är ett av de vanligaste symtomen på min sjukdom. Så jag har varit lite orolig för att det ska bli ännu värre och det vet jag inte om jag skulle fixa. Men jag har verkligen vaknat alldeles för tidigt, VARJE DAG, sen en vecka tillbaka nu. Pigg dessutom. Känns som om kroppen helt plötsligt har fem timmars mindre sömnbehov.

Förra veckan köpte jag ett par nya bh:ar som passade bra, idag är de för små :meh:
Blir utan tvekan dubbeltutte. Så där fick jag för att jag skulle försöka gå ifrån mitt konstanta användande av sportbh.

Det bästa symtomet hittills är att min finniga rygg verkligen har lugnat ner sig! Slutade med p-piller i november förra året och har sedan dess fått en hel del med finnar, framför allt på ryggen men även i ansiktet kring mens och ÄL. Till och med sambon påpekade det idag. Hoppas verkligen att det håller i sig!

Jag tycker det är lite underligt att man känner av lite små symtom så himla tidigt, går och tror att jag inbillar mig hela tiden och försöker stoppa viljan att gå och ta fler grav.test ett par gånger om dagen.
 
På riktigt, jag har bara hört att man blir trött vid gravidititer. Det är jag så det räcker och blir över från början, det är ett av de vanligaste symtomen på min sjukdom. Så jag har varit lite orolig för att det ska bli ännu värre och det vet jag inte om jag skulle fixa. Men jag har verkligen vaknat alldeles för tidigt, VARJE DAG, sen en vecka tillbaka nu. Pigg dessutom. Känns som om kroppen helt plötsligt har fem timmars mindre sömnbehov.

Förra veckan köpte jag ett par nya bh:ar som passade bra, idag är de för små :meh:
Blir utan tvekan dubbeltutte. Så där fick jag för att jag skulle försöka gå ifrån mitt konstanta användande av sportbh.

Det bästa symtomet hittills är att min finniga rygg verkligen har lugnat ner sig! Slutade med p-piller i november förra året och har sedan dess fått en hel del med finnar, framför allt på ryggen men även i ansiktet kring mens och ÄL. Till och med sambon påpekade det idag. Hoppas verkligen att det håller i sig!

Jag tycker det är lite underligt att man känner av lite små symtom så himla tidigt, går och tror att jag inbillar mig hela tiden och försöker stoppa viljan att gå och ta fler grav.test ett par gånger om dagen.

Det är ganska mycket hormoner i omlopp redan tidigt i graviditeten och är man känslig för det så är det ju inte så konstigt :)
 
Tack @viadukt.

Jag ringde bm i fredags. Fick tid för hälsosamtal 4/2 och inskrivning den 16/3, så en lagom evighet till.

Men jösses vad jag är trött. Jesper mig genom dagarna, när jag inte är grön i ansiktet. Lite spännande, har en pojk o en flicka sedan innan. Med sonen mådde jag inge illa alls, däremot med dottern. Kan undra om det är en liten flicka som är på g om allt går vägen. Är ju liksom så mycket som ska bli rätt!
 
Är i vecka fem. Inga symptom alls än..förutom inget socker/chokladsug alls längre :-D
Förra gången jag var gravid låg jag och spydde från morgon till kväll i princip och kunde inte stoppa något i munnen utan att må skit. Gick knappt ens borsta tänderna.
Hoppas det inte blir så denna gång !!
Förra gången blev det dock så direkt. Ungefär några dagar efter mensen skulle kommit .
 
Är i vecka fem. Inga symptom alls än..förutom inget socker/chokladsug alls längre :-D
Förra gången jag var gravid låg jag och spydde från morgon till kväll i princip och kunde inte stoppa något i munnen utan att må skit. Gick knappt ens borsta tänderna.
Hoppas det inte blir så denna gång !!
Förra gången blev det dock så direkt. Ungefär några dagar efter mensen skulle kommit .

Grattis och roligt att vi blir fler!
 
Du får justera listan @kossankaj :)

September
9/9 - sandra87_, andra barnet, 28 år
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
17/9 - Mirifax, tredje barnet
20/9 - viadukt, första barnet, 29 år
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
371
Senast: sjoberga
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
478
Senast: Rosett
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
684
Senast: Otherside
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
842
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp