Höstföräldrar 2017 del 2

Tack allihopa! Omtumlande eftermiddag/kväll med snabbt förlopp, sjunkande hjärtfrekvens, moderkaka som inte ville lossna och vad som kändes som fem miljoner stygn. Tänkte skriva lite mer utförligt när vi är hemma och landat lite :)
Just nu mår alla bra om än trötta och mörbultade, och ja(!) det går att andas igen och nästäppa har släppt!!:bump: :p
 
Jo tack, vår storkräktes också. Det kom som en stråle ur halsen och han blötte ner allt i sin närhet :wtf: Så himla skönt att det växte bort :bow:

Känns igen! Fast som tur var är det verkligen inte ofta så det låter som att ni har haft det bra mycket värre. Får hoppas det växer bort om några veckor då :)
 
Sitter på bussen mot centrum efter att ha lämnat på dagis. Bebis har precis somnat i vagnen efter att ha legat vaken och nöjd där i typ en halvtimme. Någon måste ha bytt ut min bebis :cautious::D

Haha skönt att bebis förstått tjusningen med vagnen äntligen :D

Så SJUKT sugen på mat hela tiden. Skulle kunna äta konstant.
 
Just nu tycker bebis bäst om att titta ut över axeln (då kommer det diverse glädjetjut:D) tätt följt av att ligga på skötbordet och prata med kompisarna i taket och att prata med mamma och pappa.

Generellt så kan man väl säga att vi oftast har ett alldeles eget soundtrack här hemma nu.:love::laugh: Igår var det svårt att höra vad de sa på bonde söker fru eftersom hon låg och babblade en massa och tjöt av lycka titt som tätt:D
 
Just nu tycker bebis bäst om att titta ut över axeln (då kommer det diverse glädjetjut:D) tätt följt av att ligga på skötbordet och prata med kompisarna i taket och att prata med mamma och pappa.

Generellt så kan man väl säga att vi oftast har ett alldeles eget soundtrack här hemma nu.:love::laugh: Igår var det svårt att höra vad de sa på bonde söker fru eftersom hon låg och babblade en massa och tjöt av lycka titt som tätt:D

Det är så roligt när de börjar "snacka lite". Vår tjej har börjat göra ett ljud som inte är skrik :p Låter som ett bekymrat/förvånat "oh". Ungefär som Mr Bean :D
 
Vi har varit på föräldragrupp idag. Var inte ens säker på att bvc skulle ordna någon men det gör de i samarbete med öppna förskolan. Var 8 mammor där som har fått barn två eller tre och det verkar vara ett bra gäng :)
 
Jag älskar när Ida riktigt tittar på en, lysser upp och ger ett stort leende.
Idag var vi en sväng hos svärmor och Ida bjöd på flera leenden (annars är hon ganska snål med dom). Svärmor påbörjar cellgiftsbehandling mot bröatcancer nästa vecka så jag är glad att Ida passade på att muntra upp henne lite.
 
Första natten hemma avklarad! Såååå skönt att komma hem, vår säng har aldrig känts så fluffigt underbar som nu :D:love:
Åkte hem sent igår kväll efter 48 timmars koll + extra bilirubinkontroll.
Jag förstår fortfarande inte att det är vår bebis men vems bebis det än är så är han alldeles underbar :love:

Kan passa på att slänga in mina bästa tips till vintertrådare som kanske läser och har förlossning framför sig :up:
Mina bästa saker på förlossningen: utan tvekan sugrör!! Perfekt för att kunna dricka under FL men även efteråt då det är lite svårt att röra sig.
Bästa tipset jag fick var nog inför den fruktade första kissen efteråt (efter fyra katetrar och stygn var jag INTE sugen) men en undersköterska som hjälpte mig att gå till badrummet tipsade om att luta sig långt fram. Det hjälpte verkligen!
 
Jag älskar när Ida riktigt tittar på en, lysser upp och ger ett stort leende.
Idag var vi en sväng hos svärmor och Ida bjöd på flera leenden (annars är hon ganska snål med dom). Svärmor påbörjar cellgiftsbehandling mot bröatcancer nästa vecka så jag är glad att Ida passade på att muntra upp henne lite.
Gillar första halvan och beklagar verkligen om svärmor!
 
Jag älskar när Ida riktigt tittar på en, lysser upp och ger ett stort leende.
Idag var vi en sväng hos svärmor och Ida bjöd på flera leenden (annars är hon ganska snål med dom). Svärmor påbörjar cellgiftsbehandling mot bröatcancer nästa vecka så jag är glad att Ida passade på att muntra upp henne lite.

Så förvirrande att du bytt bild :rofl:

Härligt med Ida! Det är verkligen häftigt med allt som händer nu, de utvecklas så sjukt fort. Inte undra på att de sover mycket :D

Hoppas svärmor svarar bra på behandlingen.
 
Jag älskar när Ida riktigt tittar på en, lysser upp och ger ett stort leende.
Idag var vi en sväng hos svärmor och Ida bjöd på flera leenden (annars är hon ganska snål med dom). Svärmor påbörjar cellgiftsbehandling mot bröatcancer nästa vecka så jag är glad att Ida passade på att muntra upp henne lite.

Hör har det också börjat komma lite leenden, fast de är små än så långe. Men så underbart ändå!

Jag har ungefär samma situation med min svärmor (cancerbehandling sen i somras), och barnbarnen kan verkligen det här med att muntra upp:love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 869
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 141
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 006
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 767
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp