Höstföräldrar 2017 del 2

Vi var på 6 månaders koll häromdagen 63,5cm, 6890g och en ok stämpel från läkaren. Nu är det dock bra 1 månad kvar tills jag börjar jobba heltid, längtar inte
 
Här leker livet :D Fröken ligger någorlunda där hon blir placerad, ingen krypning i sikte :p Hon hittar nya ljud varje dag känns det som:laugh: Hon sitter ganska bra själv men man får ha lite koll då hon helt plötsligt glömmer bort kroppen när hon hittar något spännande att följa med blicken :rofl: och då liksom faller åt sidan eller bakåt.

Två tänder nertill har tittat fram och det gör ont när hon ska smaka på mitt finger nu:nailbiting: maten går väl lite framåt men för hennes del räcker det med typ 5 små skedar så tycker hon vi ska leka sen.;)

Fråga! Hur gör ni för att få i bebisarna järn? Känner att vi är lite dåliga på det iom att hon inte äter så mkt gröt, vet inte hur mycket de bör få i sig heller?

Låter som att våra är precis likadana :D
 
Lyckades precis filma när S vände sig från rygg till mage för första gången! Hon har försökt länge men aldrig lyckats ta runt axeln.
Bäst var hur sjukt lycklig hon blev när hon lyckades. Och verkligen kastade sig över leksakerna hon fick tag på :D

Idag blir hon 6 månader, tiden går så fort!
 
Fråga! Hur gör ni för att få i bebisarna järn? Känner att vi är lite dåliga på det iom att hon inte äter så mkt gröt, vet inte hur mycket de bör få i sig heller?

Har inte alls funderat över det. Räknar med att hon får i sig tillräckligt så länge bröstmjölk är huvudföda. När hon börjar äta gröt (inte provat än) kommer vi järnberika den med paltbröd eller aprikos som vi gjorde med storebrors :)
 
Ida har bråttom, hon ligger inte stilla en sekund. Ålar och ställer sig i krypposition, det dröjer nog bara dagar innan hon kryper.
Sitter bra och stabilt och sätter sig upp från halvliggande.

Hon älskar mat, i alla varianter och konsistenser. Har inte tänkt så mkt på järn, vi äter inte mkt kött så borde tänka mer på det, även för mitt dåliga järnvärde.

Jag har beställt en vagn från Joie, en lite rejälare sulky som kommer få följa med på äventyr i sommar. Bara framåtvänd men vi kompletterar med sele/sjal.

Våran värsta flygresa hade vi när äldsta var 1,5 år, det är värsta reseåldern tycker jag. Mkt spring i benen men inget omdöme.

Vi kommer åka med vår husvagn i sommar, vart, hur och när blir spontant. Men det blir nog en del Italien, vi har mindre än 1h till gränsen. Min man är pappaledig från mitten av juni och vi är hemma 3 mån tillsammana innan jag börjar jobba.
 
Den såg riktigt bra ut faktiskt! Var den enkel att fälla ihop? Hur liten blev den ihopfälld? Hittade dock olika maxvikter beroende på hemsida. Ena säger 15 kg och andra säger 23 kg.



Jag förstår! Vi tänker nog mest bara pool, strand, mat, bus, lek :D Självklart kan de bli sjuka och när det närmar sig kommer vi nog också oroa oss över skrikfest på planet men just nu känns det bara roligt :) Vi försöker nog ta det med ro, min sambo är en väldigt avslappnad person precis som mina föräldrar så det ordnar sig!
Ja, väldigt enkel att fälla. Men det tror jag de flesta paraplyvagnar är. Vet inte mått men den är smidig. Vår modell har maxvikt på över 20 kg (men minns inte exakt).
 
6 nätter i rad har nu Ingrid sovit hela natten (11-12 timmar) i sträck, smågnäller ibland men somnar om själv igen efter någon minut bara. Vi är i chock! Efter 6 nätter nu så kanske vi vågar tro att det fortsätter så ett tag till nu :) Annars tycker jag allt flyter på nu, vi är på babysim en dag i veckan, föräldragrupp en dag i veckan, stallet 3 dagar i veckan, hälsar på kompisar en dag i veckan osv.
Har flyttar nu och trivs jättebra! Fixade en stallplats till hästen 1 km bort igår, så inom en månad flyttar hästen hit också :)
 
6 nätter i rad har nu Ingrid sovit hela natten (11-12 timmar) i sträck, smågnäller ibland men somnar om själv igen efter någon minut bara. Vi är i chock! Efter 6 nätter nu så kanske vi vågar tro att det fortsätter så ett tag till nu :) Annars tycker jag allt flyter på nu, vi är på babysim en dag i veckan, föräldragrupp en dag i veckan, stallet 3 dagar i veckan, hälsar på kompisar en dag i veckan osv.
Har flyttar nu och trivs jättebra! Fixade en stallplats till hästen 1 km bort igår, så inom en månad flyttar hästen hit också :)

Åh vad härligt :)
 
Inatt var inte en jätterolig natt. O somnade så fint i sin säng 18.30 och sov i tre timmar. Då fick hon följa med in till oss och jag ammade, vi somnade om men sen har hon inte varit helt nöjd. Vaknade igen 22.30 och då borde hon inte vara hungrig men inget hjälpte så fick tillslut amma henne tills sömns ändå. Hon har sedan knorrat lite och trots att hon borde vara trött så skulle vi ändå gå upp kl 05 :grin:

Annars är jag mest fundersam över hästen. Hon ska få gå i pension och jag letar lösdrift med trevliga ridvägar alternativt någon som behöver en sällskapshäst. Hur svårt som helst! Så det går jag och funderar över på dagarna...
 
Här har bebis fått en ny hobby när hon ammar. Hon "biter" sig fast och drar så mycket hon kan samtidigt som hon puttar ifrån med händerna. Sen efter typ två sekunder släpper hon och gapskrattar! Hennes mamma är måttligt road :cautious::p
 
Här har bebis fått en ny hobby när hon ammar. Hon "biter" sig fast och drar så mycket hon kan samtidigt som hon puttar ifrån med händerna. Sen efter typ två sekunder släpper hon och gapskrattar! Hennes mamma är måttligt road :cautious::p

Det där gör ooooont :nailbiting: (och jag har inte känsliga bröstvårtor).
 
E fick en gunghäst av farmor och farfar, den låter med galoppljud och gnäggning. E fullkomligen älskar den och skrattar hejvilt när hon sitter på den. Igår ”red” hon på gunghästen framför TV:n som visade vc-finalhoppningen :D

Lyckades linda på mina sprengerstigbyglar på gunghästen också så hon fick lite stöd för fötterna. Då började hon rida lätt och ställa sig i fältsits :rofl: Snacka om att vara född till att bli ryttare :up:
 
@Lovise han ser nöjd ut :D Ja som du säger börjar bli tungt och då försvinner ju lite av det praktiska med babyskydd.

Har han sovit där än? Tycker du det funkar bra med lutningen?

Missade frågan! Ja han har sovit där, ena gången trillade huvudet fram, andra gången var det kvar uppe :p Stolen är vinklingsbar men mannens bil (som stolen sitter i just nu) har väldigt skålade säten så det blev ganska upprätt trots yttersta läget, tror det blir bättre i min bil!
 
Vilken skitnatt! Snuttan vaknade typ varje halvtimme av mardröm eller nåt. Även att jag inte har passet så vaknar ju jag med när hon gråter i sömnen/halvvaket:down:

Hoppas jag inte somnar vid datorn på jobbet idag.:D
 
Det där med att bita sig fast och dra gjorde Ida ocksa en period, nu ammar vi mest när hon ät trött och da gör hon det inte lika ofta (men när första tanden kommer vill jag inte amma mer).

Vara nätter är inte roliga längre, Ida vaknar 4-5 ganger och vill snutta. Hon tar inte nappen pa natten sa jag är napp för jag tror inte att hon är hungrig.

Idag blir hon 6 manader, det är otroligt vad tiden gar fort.
Det firade hon med att ramla ner fran varan säng, hon säger inte till direkt när hon vaknar utan busar själv i sängen en stund och idag klättrade hon över kuddarna som är utramlingsskydd. Vi har en hög säng sa nu maste jag fundera pa en lösning (hon slog sig inte den här gangen som tur är).

@Emtherlia , hur gar det med att jobba och dotters mat pa dagtid?
 
Vi var på 6-månaderskontroll idag. Det gick finfint och hon charmade läkaren totalt. När hon skulle visa att hon kunde hålla i en kloss tog hon den med en hand och flyttade till den andra (som de kollar på 8-månkoll). Var definitivt ingen medveten handling av henne själv men hon är nog helt klart ett geni :idea::p
68,5 cm och knappt 8,5 kg, inte konstigt att babyskyddet är tungt :p
 
Vilken skitnatt! Snuttan vaknade typ varje halvtimme av mardröm eller nåt. Även att jag inte har passet så vaknar ju jag med när hon gråter i sömnen/halvvaket:down:

Hoppas jag inte somnar vid datorn på jobbet idag.:D

Lät inte kul alls! Hur går det att jobba tycker du?

@turbofling Läskigt att hon ramlade ur men skönt att det gick så bra. Vi samsover också och tanken har slagit mig att hon snart kommer kunna trilla ur sängen, får försöka komma på nån bra lösning jag med.

@Imogen Kul att det gick bra på BVC! Men konstigt det där med klossen, att de ska flytta från en hand till en annan. Det ingår i 6-månaderskollen här hos oss :confused:
 
@Imogen Kul att det gick bra på BVC! Men konstigt det där med klossen, att de ska flytta från en hand till en annan. Det ingår i 6-månaderskollen här hos oss :confused:

Så var det med det geniet :cautious::D

Men vad lustigt! Läkaren här var visserligen ST-läkare så han kanske inte hade koll :p Och jag minns inte alls på vilken kontroll det var med storebror... Minns bara att det först var hålla, sen flytta från ena handen till andra och sist klonka ihop dem.
 
Så var det med det geniet :cautious::D

Men vad lustigt! Läkaren här var visserligen ST-läkare så han kanske inte hade koll :p Och jag minns inte alls på vilken kontroll det var med storebror... Minns bara att det först var hålla, sen flytta från ena handen till andra och sist klonka ihop dem.

Sånt har inte vi här alls :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 143
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 334
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 095
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 883
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp